Tiltaksløsheten er mitt navn og nå kommer jeg og tar deg

 

Tiltaksløsheten er mitt navn og nå kommer jeg og tar deg.

Når du har hatt dager med aktivitet og må hvile igjen, da tror du at nå skal du kose deg.

Det er da jeg ser sjansen til å smyge meg inn.

Nå har jeg også et ekstra våpen i sekken.

Jeg drysser over deg alle tankene på kulden og mørket, som begrenser deg.

Ser du, til om med katten kryper inn for å sove.

Nå er det slutt på å sitte ute hele dagen.

Og har du sett nysnøen i fjellet i dag.

Jeg ler rått når jeg ser du grøsser.

 

Alle dine ideer om tørking av støv og vasking av bad, ler jeg av.

Jeg roper til deg, det gidder du ikke.

Hører du ekkoet?

Gidder ikke, gidder ikke, gidder ikke

Du ser på alle bøkene dine for å finne glede.

Jeg råflirer av deg. Haha, snart blir du lei av alle historiene.

Da får jeg overtaket.

Du prøver fortvilt å tenke på hvor godt du har det.

Da roper jeg inn i ørene dine:

Kjedelig, kjedelig, kjedelig

 

I dag er jeg konge på haugen.

Jeg presser deg ned i stolen, så du nesten ikke gidder å gå på do.

Hører du hvordan jeg ler og håner deg.

Jeg lammer kroppen din så du blir apatisk.

Jeg suger ut det gode humøret du vanligvis har.

Jeg åpner hodet ditt og fyller på med destruktive tanker.

Snart sitter du der som en amøbe.

Jeg vokser meg større og større.

Snart fyller jeg hele deg.

 

Nei, hva gjør du nå?

Bokpakken på posten trenger du ikke å hente nå.

Hva sier du?

At du bare må gjøre noe lite for å komme i gang?

Om så bare tørke støv i vinduskarmene?

Nei, nei, du skulle jo bare sitte der.

Sitte der, sitte der, sitte der

 

Nå nei du kjære tiltaksløshet.

Her er det jeg som bestemmer.

Dra deg til he……te ut.

Jeg har sloss mot deg så mange ganger at jeg har lært meg noen knep.

Nå går jeg i dusjen.

Deretter henter jeg bokpakke på posten.

Jeg vet nemlig at det skal ikke bestandig så mye til for å vinne over deg.

Jeg sier bare, nå gjør jeg det og så kommer jeg i gang.

Selv om det ikke er så mye, så er det nok til å endre humøret.

I dag

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg