Tenk at vi har ører

 

Ja, tenk det, vi har ører.

Jeg er jo litt merkelig av meg, det har jeg jo aldri lagt skjul på.

Jeg liker det også, å være litt merkelig, for det hjelper på kreativiteten min.

I dag så jeg Idol ved frokosten og det var koselig.

Jeg ser hun dommeren ta håret bak ørene og det er da det slår meg.

Tenk at vi har ører.

Ja vi har noen utstikkere utenfor ansiktet som skal fange opp lyd.

Ja noen har problemer med sine utstikkere.

Noen er født uten hørsel, noen uten ører i det hele tatt og hos veldig mange fungerer hørselen dårligere etter som vi blir gamlere.

Men det er ikke det jeg er ute etter her.

 

Jeg er ute etter den grunnleggende tanken.

Tenk at vi blir født med ører.

Og et intrikat system inne i ørene for at lyden skal forplante seg og vi skal høre hva som blir sagt.

Har du tenkt på hvilket mirakel det egentlig er.

Har du tenkt på hele menneskekroppen hvordan den er satt sammen?

Alle organer er lagd med en hensikt.

Bare ta tarmene.

Ja, egentlig alle organer, absolutt hver og en.

Til og med blindtarmen har de funnet ut har hatt sin funksjon.

Ja vi kan nok leve uten mange av organene våre, men likevel har de sin hensikt.

De er der av en årsak.

 

Det er faktisk helt mirakuløst hvordan vi er satt sammen.

Tenk på forplantningen.

Hvordan en mann og en dame passer sammen og kan skape nytt liv.

Og det er jo ikke bare mennesket.

Tenk på alle dyrene, de ulike artene.

Hvordan hver og en av dem blir skapt for å være den de er.

Hver en plante, hvert et innsekt.

 

Hvem la grunnlaget?

Hvem planla det hele?

Hvordan går det i det hele tatt an å planlegge noe sånt.

Det er jo som et mirakel.

Ja religionene har jo alle sin forklaring og sin tro.

Vi skal ikke inn på det akkurat nå, alle må få tro det de vil.

Men det er et virkelig mirakel.

Og det er viktig at vi lovpriser mer at vi har en fungerende kropp enn hvordan vi ser ut på fasaden.

Hvorfor er vi så innmari opptatt av hvordan vi ser ut.

Hvorfor er vi ute etter glansbildet istedetfor å tenke på hvordan vi er som mennesker.

Neste gang du møter en fremmed eller en venn for den saks skyld.

Se de inn i øynene, se personen som er inni der.

Vær der sammen, del øyeblikkene og nyt livet.

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg