Store drømmer er fint, men la de ikke stoppe deg

 

 

Store drømmer er fint, men la de ikke stoppe deg

Hva mener hun nå spør du kanskje, hun som snakker om å følge hjertet og gå for drømmene dine.

Hvis drømmene er store, slik de ofte er, ja da kan det være at vi ikke tror på dem.

Det vil igjen føre til at vi gir opp, tror de er uoppnåelige.

Vi forstår ikke at de store drømmene er drivkraften vår.

De er er bare det dyttet vi trenger i ryggen for å komme i gang.

Det er ikke sikkert vi skal helt frem.

Drømmer kan nemlig endres underveis.

 

En av drømmene mine,  er å bli forfatter, å gi ut bøker.

Jeg har manus til fire bøker foreløbig, små gavebøker med bilde og tekst.

Jeg har sendt de inn til noen forlag og fått nei.

Ja, da kunne jeg sagt at drømmen er uoppnåelig og jeg kan gi opp.

Men jeg gir ikke opp det å gi opp bøker, men det er ikke noe jeg har så stort fokus på,

Drømmen og tanken og troen på det, får ligge fint i bakhodet mitt.

Jeg har kun fokus på å gjøre det som er riktig i øyeblikket.

Og det er en bok som har inspirert meg til å gjøre nettopp dette.

Alkymisten av Paulo Coelho.

Den handler om å ha drømmer,  og derfor følge hjertet mot den drømmen.

Du gjør de steg som hjertet forteller deg, for å nærme deg drømmen din.

Ofte  viser det seg at det er ikke selve drømmen som er viktigst, det er veien dit.

Om du kommer frem til målet eller ei, spiller veldig liten rolle, for drømmen endres i det du går.

 

 

Så la oss analysere den drømmen min litt.

Jeg elsker å skrive og jeg ønsker at det jeg skriver skal bli lest.

Ja, men det gjør jeg jo  allerede.

jeg skriver blogg, jeg tekster bilder og jeg får flere og flere følgere.

Jeg har i gjennomsnitt ca 250 visninger hver dag.

Det betyr at 250 av mine blogger leses hver eneste dag.

 

 

Jeg ønsker å inspirere andre.

Jeg ønsker sterkt å fortelle om hvor fantastisk det er å åpne opp for sansene vi har og hvordan bruke energiene som omgir  oss.

Hvordan snu tankene våre så de gagner oss bedre

Jeg ønsker å få bruke det jeg har erfart, de smeller jeg har gått på, de gleder jeg har, til å gi andre mot og inspirasjon.

Det føler jeg at jeg  allerede gjør.

Jeg får stadige tilbakemeldinger på at det jeg skriver, inspirerer.

Over 5000 følger meg på Lillasjel.

Det må bety at jeg gjør noe riktig og det gleder meg stort.

 

Å gi healing, er også noe jeg brenner for.

For flere år siden stod jeg frem i avisen og sa at jeg tok imot klienter.

Jeg ville jobbe som healer, da jeg føler jeg har det som skal til.

Ja, hadde du tellet alle kunder jeg har hatt hjemme,  i løpet av de årene, ja da er du på førsteklassepensum.

Du trenger ikke å telle så langt.

Men jeg anser meg  likevel som  healer.

Jeg healer gjennom ordene, når folk leser det jeg skriver, skjer det noe i dem.

Ofte forløser de med det,  noe de bærer på eller de får inspirasjon til å løfte seg selv ut av det de står i.

Jeg gir ofte gratis fjernhealinger.

Jeg har de som ønsker fjernhealing og noen kommer på besøk.

Hvis jeg skulle hatt antall betalende klienter, som måleinstrument for oppnådd drøm, ja da hadde  jeg gitt opp den drømmen.

 

 

Hadde jeg visst i 2012 at jeg enda når vi skriver 2021,  ikke har fått gitt ut bok eller har stor venteliste på healing, hadde jeg da startet på veien mot drømmene, skal tro.

Nei, da ville jeg vel gitt meg

Og det er der hemmeligheten ligger.

Ikke vær så opptatt av å komme frem.

Lytt inni deg og gjør det hjertet sier du skal.

Veldig ofte, nesten hver dag, sier hjertet meg, hva jeg skal gjøre eller skrive.

Jeg våkner om natten og vet at det er noe som skal gjøres neste dag eller senere en dag  når jeg blir minnet på det.

Jeg stoler helt og holdent på at det blir gjort til akkurat rett tid.

Det fikk jeg solide bevis på nå i høst.

Noen ganger er det ord som skal skrives, andre ganger er det mennesker som skal kontaktes.

Jeg følger den stemmen, og gang på gang blir jeg forbløffet over hvilke opplevelser det fører med seg.

Det kan være alt fra å snakke med en fremmed i et bittelite menneskemøte, til å sende en sang til noen eller svare akkurat de ordene noen har bruk for , i en melding.

 

Jeg jobber hardt med det jeg gjør.

Jeg jobber stort sett hver eneste dag,  både dag og natt.

Jeg jobber hver dag på ferie, jeg jobber hver dag om det er jul eller påske.

Jeg har Lillasjel konstant i fokus inni meg.

Hvis man måler en jobb ut fra antall betalte timer bak en pult eller en maskin, ja da har jeg ingen jobb

Men jeg føler jeg jobber.

Lillasjel er min livsoppgave

Jeg healer og jeg skriver og jeg inspirerer.

Men det var ikke dette jeg så for meg, når drømmen ble skapt inni meg.

Alt dette er på veien mot drømmen.

Men når jeg analyser den, ser jeg at jeg gjør alt jeg en gang drømte om.

Det kommer bare i en annen form enn det jeg kunne se for meg den gang.

 

 

Så lytt til hjertet ditt, følg den stemmen som kviskrer.

Den gode stemmen, ikke den nedbrytende som vil trekke deg ned.

Det er hjernen som  gjerne vil forvirre deg, minne deg på tidligere fadeser, gjøre deg sårbar og usikker.

Følg den gode stemmen,  den som vil lede deg, uten at du helt forstår hvofor du skal gjøre akkurat det den sier.

Du vil da bli forbauset etterhvert når du kan se tilbake og se hvor riktig det var.

Hjertet ditt er klarsynt, det er din ledestjerne.

Det vet veien du skal gå for å nå dine livsmål.

Så ta nå sekken din på ryggen og legg i vei inn i nyåret.

Ha tro på deg selv og at du kommer på riktig vei.

Jeg følger deg gjerne på veien.

I dag

 

Et eksempel på hvordan jeg jobber. Det kom nå mens jeg skriver, en sang i hodet mitt. Den har kommet flere dager og jeg tok den med for noen dager siden. Jeg spør derfor, om denne skal være med nå igjen. Blikket mitt flytter seg til listen over forslag over youtubeklipp og der ligger et klipp, på 2.22 minuttter(sterkt tall), som passer helt med teksten i dag. Umiddelbart kjenner  jeg at akkurat det klippet skal være med. Jeg spør ikke hvorfor, jeg bare kjenner etter inni meg og det kjennes riktig og jeg får ja.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg