Stor lykke i de små øyeblikkene

 

 

 

Man kan ikke basere lykken i livet på de store opplevelsene.

Nei, man må skape mange små, hver eneste dag.

Noen dager kan det være vanskelig og vi må kanskje bare lene oss tilbake og si at ok, slik ble det denne dagen.

Andre dager er det lett.

De små øyeblikkene vi greier å skape, gjør at hjernen produserer lykkehormoner.

Skal vi vente kun på de store, da blir livet kjedelig.

 

 

Slik som dagen i dag er for meg.

Lykken i å oppdage en nydelig blå himmel, etter å ha hørt på regnet i hele natt.

 

 

 

Kaffe i koppen.

Prøver å drøye frokosten litt.

Greit å utsette å bryte fasten bittelitt.

Lykken i en grovbrødskive med hummersticks, rogn og masse annet snadder.

Mango, avocado, fernentert paprika og reddik, ble det i dag.

 

Om et par timer blir jeg hentet.

Jeg hører canadagjessene skvaldre noe veldig, når de flyr forbi.

Slik blir det nok også, når damene skal ha lunsj sammen i dag.

Det er nok mye vi har på hjertet, tenker jeg.

 

 

Tutta er fornøyd med finværet hun også.

Hun har ligget inne noen netter nå.

Hun er ekstra fornøyd når matmor er med ut.

 

 

 

Kaffe, frokost og en Geir Tangen krim.

Leseeksemplar

Jeg har akkurat begynt, men allerede hekta.

Han skriver bare så innmari bra.

Dette blir en fin dag.

I ettermiddag kommer en date som skal overnatte.

Da skal jeg lage sushi.

Sushi og krim på tv, kanskje får jeg strikket litt også.

Det er fare for at Ella vokser ut av dressen før jeg blir ferdig med den.

 

Det er også lykke.

Ja, ikke det å ikke bli ferdig, men å ha mange å være glad i.

Men nå er det altså frokost her.

Herlig !!

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg