Stå i egen kraft, hva betyr det?

 

Å skulle stå i sin egen kraft høres kanskje rart ut for mange

Hva mener man egentlig med det

For min del betyr det å tørre å stå frem som den jeg er

Å vise meg frem med både sterke og svake sider

Våge å se mine begrensinger og oppdage mine sabotørtanker

Det å kunne se at vi er ulike individer med ulik meninger

Hvem som har rett eller galt betyr ikke noe, for vi er enig om å kunne være uenig

Mangfold og variasjon beriker livet vårt

Når jeg står trygt i min egen  kraft ,da stoler jeg på meg selv

Jeg lar meg ikke vippe av pinnen om noe går meg i mot

Hvis noen snakker stygt om meg, så er det deres sak, det har ikke noe med meg å gjøre

Jeg trives i mitt eget selskap

Det er godt å være alene

Jeg føler og tilhørighet  og glede ved å være sammen med andre, og da er jeg trygg nok til å være meg

Jeg kan ikke endre noen og de kan ikke endre meg

Det eneste jeg kan endre er mine reaksjons- og tankemønstre

Det å tørre å stå frem som en er, det er ikke noe selvfølge

Det kan være tøffe tak, man kan møte stor motstand

Det er enda tøffere hvis man ikke får være seg selv

Det å skulle spille en rolle hele tiden, det sliter på kroppen både fysisk og psykisk

Man lever på utsiden av seg selv

Den største utfordringen er kanskje å se hvilke reaksjonsmønstre en må endre på

Hva er det som trigger meg

Hvorfor klarer denne personen å såre meg

Hvorfor blir jeg så sint av akkurat det utsagnet

Man må jo ikke endre på noen reaksjoner hvis en ikke vil, man kan bare akseptere at sånn er jeg

For egen del syntes jeg det gjorde godt å kaste noen gamle mønstre

Det var så mange såre følelser jeg ikke hadde bruk for

Å greie å se seg selv, det er ingen enkel jobb

Det er da så mye lettere å se hvordan andre er

Det er og mye lettere å se hvordan andre bør være mot en

Det kan være en bitter pille å svelge at man ikke kan endre noen andre

Den eneste du kan endre er deg selv

Det kan være bittert å se seg selv innimellom også

Og personligheten din skal ikke endres, det er den som skal frem i lyset

Det er den du er inni deg, inni hjertet

Det er det som er kimen av det du er

Det er den som gjør deg unik

Det er den som gjør at du stråler med din personlige frekvens som ingen annnen har

Når du slutter fred med deg selv og hvem du er ment til å være

Da står du i din egen kraft

Tør du

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg