Smil til deg selv først


Smil til deg selv først

Det er som regel ikke smil vi tenker på når vi ser morratrynet vårt i speilet

Det er vel mer som noen grimaser

Fillern tenker vi, at det går an å se sånn ut

Vi uffer oss og med det gir vi fokus til resten av dagen

Fin start eller

Det er rart hvor vanskelig det skal være med endring

Vi vet jo alt om hvordan vi kan gjøre det

Fasiten har vi

Vi vet at fokuserer vi positivt fra vi slår opp øynene, så legger vi grunnlaget for en god dag

Men gjør vi det

Er det det vi tenker på når vi fortvilt prøver å vrenge opp øyelokkene når klokka ringer

Det er mørkt ute og mørkt inne

Aller helst vil vi bare la øyelokkene være igjen

De har faktisk ikke lyst til å åpne seg

  

Å skape en litt bedre hverdag for seg selv er faktisk ganske enkelt

Det er ikke så mye som skal til

Ett minutt eller to før vi tvinger beina på gulvet

Vi putter ordet glede inn i hodet

Glede og takknemlighet

Hva du vil glede deg til er jo opp til deg selv

Selv gleder jeg meg til en sydentur i januar

Og for ikke å snakke om at nå snur solen snart, hurra

Putt inn noen tanker om ting som gleder deg

Straks blir det lettere å stå opp

Vi kommer på badet og der venter det store sjokket da

Vi skal smile til oss selv

Vi kan late som om vi har kommet på jobb og skal hilse på våre kollegaer

Hei, hei

Jeg er jo hjemmeværende, så jeg hilser på den jeg skal tilbringe dagen sammen med

Ser jeg surt på meg selv, ja da er det det suretrynet jeg skal ha med å gjøre den dagen

Det lyser oss faktisk opp innvendig, et smil

Det gjør noe med oss

Det frigir litt gode hormoner

For meg er utfordringen å huske å gjøre det

Å få det inn som en vane

Kanskje jeg må henge opp huskelapper

Gule post-it på badet og ellers litt rundt omkring

Ja, da vil de vel le av meg resten av familien, men det er ikke noe nytt

Da slår jeg jo to fluer i et smekk, da blir de godt humør også

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg