Slikt går bare ikke an

 

Gubben kom hjem en time for tidlig i går.

Slikt går bare ikke an.

Bacalaoen var ikke ferdig en gang.

Jeg fortalte han i klar tekst at slikt går ikke an.

Han kan ikke komme hjem en hel time før planen.

Hva hvis jeg hadde en elsker på besøk.

Det kunne blitt skikkelig krise.

Uff, sjalusidrama og kanskje til og med drap.

Han bør skjerpe seg ja, holde seg til det som er sagt.

 

Tror du på alt jeg skriver om oss?

I så fall må du slutte med det.

Jo da, jeg sa han kom for tidlig.

Middagen var ikke klar.

Men vet du hva han gjorde?

Jo, rett inn på kjøkkenet og begynne å rydde.

Jeg hadde rotet.

Ja, det er helt sant.

Jeg hadde ikke ryddet helt opp etter matlagingen.

Men jeg hadde det travelt.

Veldig travelt.

Jeg hadde nemlig oppdaget en helt ny sesong MasterChef England.

Vel?

Da er jeg opptatt, ikke sant?

 

 

 

Maten ble ferdig og god.

Stor kasserolle med bacalao.

Å spise igjen etter 5 dagers faste, går helt fint.

Her er ingenting endret etter diett.

Ikke et gram lettere, men litt slapp.

Nå gjør jeg det ikke pga vekt, men for å se om det kan endre tilstander i kroppen, som insulinresistens og litt høyt blodsukker.

Nå skal kroppen få komme seg igjen, så prøver jeg ei runde til, i uke 9.

 

I dag har lille prinsessen vært på besøk.

Bestefar viser allerede tegn til å bli favoritten.

Jeg må nok bare finne meg i å spille andrefiolin.

Det var nok bacalao til gjestene også og enda har vi igjen en porsjon til neste helg.

Enda godt de ville ha, hvis ikke ville vi spist bacalao enda flere dager.

Nå stikker gubben av igjen og jeg skal finne noen bokser med rester fra fryseren.

Har ikke helt planlagt uken, annet enn det som skal gjøres med Lillasjelord.

Det er noen som venter på egne ord.

Kanskje jeg leser ut en bok i kveld.

Og har to bokomtaler som venter.

Håper kroppen henter seg raskt inn igjen etter å ha vært sulten i dagesvis.

Vi tar det som det kommer.

I dag

 

4 kommentarer
    1. hi hi ,den mannen din høres no god ut da ,jeg har aldri hørt om en mann som kommer hjem og går rett på kjøkkenet for å rydde hi hi ,og vekten,det trengs litt tid før noe begynner å skje om en vil ned i vekt ,er iallefall det jeg tror

      1. Jeg ser flere i gruppen går ned i vekt, men det kommer nok an på hvordan kroppen deres er. Det er jo det som er utfordringen min, St jeg går ikke ned i vekt, uansett hva jeg gjør, så kan ikke ha fokus på det. Fokuset mitt er at jeg gjør det for å få ned blodsukker og insulinproduksjon 😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg