Skriveøvelse er inspirerende, sammen skaper vi

Vi har igjen hatt skriveøvelse på Lillasjel.

Vi har hatt to, en til meg og en til mine lesere.

Jeg skal lage noen innlegg fra begge to.

For min del ønsket jeg å få setninger som jeg kunne få inspirasjon fra, ikke bare enkeltord.

Nå er det slik at kommunikasjon via ord, slett ikke er enkelt.

Mange hadde derfor selv blitt inspirert av bildet jeg la ut sammen med øvelsen.

Her er øvelsen:
I dag skal vi prøve noe nytt. Jeg skal tekste bilder men denne gangen skal vi gjøre det annerledes. Jeg vil ha mer enn et ord. Jeg vil ha et spørsmål eller en situasjon eller bare noen setninger. Dere skal kjenne etter inni dere og høre stemmen i hjertet deres snakke og så fortelle meg hva hjertet ditt sier. Så skal jeg skrive teksten ut fra det. Jeg svarer ikke alle og jeg svarer ikke de som kun skriver et ord eller to, som kjærlighet, ensomhet, lengsel, osv.

Jeg er ikke ferdig enda, for det har gått smått med meg, jeg har bare tekstet 3-4 hver dag, noen dager ingen,  men jeg har ikke gitt meg enda.

Jeg gir dere her noen av alle de fine kommentarene jeg fikk til inspirasjon:

Først Månebildene

Sitat:
Nattens mystikk kommer smygende. Månen lyser ned på oss her nede. Ulvene er der, som usynlige skygger. Universet er nært 💜 Vi forenes

Sitat: Månen, lyset og trærne. Skiftende. Trærne vet, lyset og månen viser vei. Trærne, vakre og stolte, noen nedbrutt av naturens krefter. Men sammen gir de energi.

Sitat: Stå stille under nattens stjerner. Kjenn vinden som stryker ditt kinn. Se skyggene mellom trærne og vær ikke redd. Lytt, og kanskje du hører lyden av vissent løv i skogbunnen. Månen gir lys til deg som våger deg ut.

Sitat:
Ut fra mørket kommer sjelens lys. Lillaskimmer i månens brus.

Sitat:

Å «bade» i fullmånelys er magisk. Bare stå helt stille ute i natta og «å ta inn». Det gjør godt for sjel og kropp.

Sitat:
Det bilde minner meg om månen og trærne jeg ser fra vindu på soverommet.
Jeg føler noe makt over de

Sitat:
I Måneskinn gror ingenting, skrev en Torborg Nerdeaas en gang. Men kjærlighet og indre ro kan definitivt vokse, likeså ømhet og omtanke. Natten kan være vakker, den får meg til å føle at jeg eier tiden (i motsetning til dagen som er full av ulike sysler)

Her er et knippe andre sitater:
Sitat:
Fra mørket og dypet kom den, var det slik at den ikke var god nok fordi den ble til der?

Sitat:
Tid for nytenkning?

Sitat:
Kaos i hodet og en indre uro blokkerer – redd for tiden som flyr så fort, jeg greier ikke henge med….hvor ble gleden av?

Sitat:

Behov for å la fortiden ligge og leve i nå💖
ps Her var jeg veldig fornøyd med at Inger nettopp hadde lagt ut dette bildet for denne ser bokstavelig talt ut som om den har en tung ryggsekk på ryggen.

 

I det jeg nå leter frem disse bildene, ser jeg at de er alle blå. Jeg tenker at da er blåfargen noe som vil gjøre oss godt i dag.

La oss se for oss at vi bader i blå. La de blå energiene rense kroppen vår for gruff, la oss få ro og hvile i dagene som kommer. La oss gi oss selv det kroppen vil ha. For først og fremst må vi tillate dette for at det skal kunne skje. Så si ja til deg selv nå.

Blå kan virke avkjølende og avstressende og gi klarhet i tankene. Kjenn etter hvilken styrke blåfargen skal ha for at den gagner deg best, prøv helt fra de lyse blå til de mørke og kjenn hva det gjør for kroppen din.

Vi avslutter derfor dagens innlegg med denne lille søtingen

Sitat:
Følelser som er så viktig i vårt fellesskap…hvorfor er de så vanskelige? 💔

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg