Situasjonen i heimen i dag

 

Hvordan har dere det på nyåret?

Pus er litt fortørnet fordi juleputa hennes har kommet ut på gangen.

Mange er nok preget av det som skjer rundt oss.

Jeg var hellig overbevist om at alle kom til å være flinke så at viruset ville bre seg igjen etter sommeren, nei det ville ikke skje.

Men nå er det nå en gang sånn at alle ikke vil det samme.

Så nå sitter vi her igjen og stenger ned.

Jeg håper bare vi berger skolene så ikke barna må være hjemme igjen.

Men mange sliter, både unge og gamle.

I tillegg kom rasulykken i Gjerdrum, som er bare så trist at tårene renner når jeg tenker på det.

Så ble hele verden rystet av USA

Ja, vi blir berørt.

Verden kommer rett inn i stua vår.

 

Jeg har hatt feber og vært litt ute å kjøre denne uka.

Ikke krefter til noe som helst, annet enn å sitte og glo

Men til gjengjeld har jeg god trening i det og er ganske flink til det også.

Men jeg har ikke fått levert Lillasjelord jeg vet at folk venter på.

Jeg drar meg til igjen her, så denne uka blir nok bedre.

 

Men støvsuger og vasker gulv gjør jeg.

Jeg fikk nemlig dette mirakelet til jul.

Den støvsuger og vasker samtidig.

Det er bare amazing.

Jeg sitter på “hybelen” med iPaden og der er det en app.

Ja verden i dag består jo av apper.

Så trykker jeg clean og den starter opp på stua og gjør som fruen befaler.

Jeg har dog ikke fått kommandert den til å ta kjøkkenbenken eller trappene.

Ikke vil den vaske do heller.

Men ellers er den grei og snill.

Jeg ble litt frustrert når jeg ikke fikk kontakt med den.

Da tenkte jeg he…….s skit.

I mange dager grublet jeg.

Jeg klikket resett wifi 30 ganger men det var umulig å få klikket på next.

Helt til jeg oppdaget at over next, var det en liten hvit prikk.

Når jeg satte fingeren på den, ble den grønn og next knappen lyste.

Er ikke så enkel kombinasjon, 60 år gamle kjerringer og roboter.

Utenom det, elsker jeg den.

Jeg slipper å grue meg til å bruke opp kreftene mine på det jeg liker minst, gulvvask.

Ikke bare det men jeg har en slave på to bein også som flytter den dit jeg vil ha den.

Den lager seg kart, men det er litt dumt når den lager seg rute frem og tilbake over dørstokken.

Noen ganger er den uheldig og får et hjul på hver side av dørstokken og da roper den om hjelp.

Vi har derfor valgt å dele opp rommene.

Slaven bærer den til vaskerommet og jeg klikker Clean.

Bedre kan det ikke bli.

Den eneste skeptiske er den lodne dronninga, hun som ikke kan gå å spise eller legge seg uten at man følger henne.

I går hørte jeg: Vil du legge deg nå ja. Ja da skal jeg bli med og balle på deg jeg vettu, kom da.

Og jeg kan bare si, at det var ikke meg.

Men Roborock er hun foreløpig skeptisk til.

Hun ligger der og slapper av og plutselig begynner et dyr å røre på seg og fare frem og tilbake rundt henne.

De blir nok venner etterhvert

 

 

 

Ja slik går nå dagene her hos meg.

Litt svart, ser jeg på tilværelsen innimellom, men stort sett er humøret bra

Jeg klarer ikke helt å svelge at det skal bli et år uten reiser igjen.

Når jeg nå endelig er så privilegert at jeg har muligheten, går det ikke likevel.

Da må jeg ihvertfall håpe på et knemirakel, så jeg klarer å gå i skogen.

Hvis ikke, blir det balkongen.

Jeg er egentlig av de som ikke har lov å klage.

Jeg har det nemlig altfor bra til det.

Så skjerp deg kjerring, sier jeg til meg selv

I dag

Neida, jeg gjemmer meg ikke for det vesenet som farer rundt på stua. Jeg kontrollsjekker bare om du har lest alle bøkene du skryter av du har lest.

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Kjempekoselig blogginnlegg og kjempekoselig bloggoppdatering fra deg 🙂

      Her er alt bare fint i det nye året. Jeg har kommet i gang med trening igjen, og hverdagen er godt i gang. Har også kommet i gang med øvelse på fløyten. Vi begynner korøvelsene neste uke, og foreløpig skal vi ha det på nettet. Frem til det åpnes mer går anbefalingene ut på at vi i korene skal ha gruppeøvelser i mindre grupper.

      Hørte en morsom episode av ei jeg vet av som har en robotstøvsuger. Noen dager etter hun hadde installert den var den søkk borte. I følge appen viste det at den var i huset. Hun lette og lette, men fant den etter en uke under en benk på vaskerommet 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg