Sånn er det bare, jobbe, jobbe

 

Se lyset som strømmer inn.

Ja, det er det det handler om i dag.

Se det positive og ikke la seg overvelde.

 

Vi har lånt en vannstøvsuger til møblene.

Det har nemlig en stund vært på tide med en vask.

Ja, faktisk flere år.

De har ikke vært vasket siden vi kjøpte de for tre, fire år siden.

 

De skal sprøytes med vann og vaskemiddel og så støvsuges.

Dette er tung arbeid for meg som har lite krefter.

Det er da jeg må jobbe med tankene, like mye som med vaskingen.

 

For det første, litt om gangen.

Vask litt, så pause, vask litt og så pause.

Ikke tenk på alt som skal vaskes, lag delmål.

Vær stolt av hver en pute jeg vasker.

Hurra, jeg klarer å hjelpe til.

Hurra, kroppen er ikke på det verste i dag, faktisk ganske fin.

Hurra, jeg har en kropp som er bevegelig, med lite smerter.

Hurra, jeg har en frisk mann som har fri denne helgen og hjelper meg.

Hurra, så heldig at han vi leide av, skulle bort i helga, så vi har god tid.

Hurra, nå har de tid til å tørke før julegjestene kommer.

Hurra, så deilig det blir å kose seg med pizza i kveld når dette er gjort.

I morgen skal roboten vaske gulv og jeg skal pynte til jul.

Mandag drar gubben og jeg kan ha hviledager med bare småoppgaver.

Lage huskeliste.

Slik jobber jeg meg gjennom oppgavene.

Setter et kryss i taket for hver en og jubler over hvor heldig jeg er, som greier litt.

Kanskje er den som er stolt av å få gjort litt, mer fornøyd enn den som er vant til å grei alt.

Det tenker jeg.

I dag

Ps. Ikke alle tenker som meg. Noen er vel fornøyd med bare å sove og er litt irritert over bråket foran ovnen. Rømmer til badet.

 

6 kommentarer
    1. Nå blir det reint og fint til jul ihvertfall🎄🎄En god måte og både tenke og jobbe på. Ikke bli overveldet av alt som må gjøres, men sette seg delmål som du skriver, og ta pauser. Og ikke minst være takknemlig for det som en får til❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg