REISEBREV. FØRSTE TUIFLY TIL RHODOS, Dag 5

Det er så merkelig når man er langt borte på ferie. De første dagene er det som om tiden stopper opp. Nå er det femte dagen vi er her i Rhodos by. Det føles som uendelig lenge. Men så er det som om noe merkelig skjer og dagene starter igjen å fly avgårde og når man er hjemme igjen, ja da føles ferien med ett så langt borte.

g

 

Før lunsj i dag, satt vi på balkongen og leste litt, deretter en tur på strandbaren, før vi spiste en lett lunsj. Aldri en dag uten gresk salat

 

Livredderen er på plass.

 

 

Ikke alt er like lekkert. Store kontraster.

 

Se den blåfargen på havet i dag.

 

Hysj, ikke si noe til gubben om den butikken der borte. Han så en annen vei og oppdaget den ikke.

 

 

I dag var målet en minibank vi kunne stole på. Det var dagens oppdrag.

Gubben plottet inn på googlemaps, 350 m, ja det måtte vi klare. Vi, dvs jeg.

Men når vi kom til den første minibanken, alphabank, ja da så den litt bortgjemt ut, så vi bestemte oss for å lete opp de neste.

 

 

Egentlig er jo jeg på treningsleir.

Litt mer bevegelse enn jeg har hatt det siste året.

Jeg mistenker derfor at den personlige treneren,(les tjeneren), drar meg litt lenger enn det jeg egentlig vil.

 

 

 

700 m til sa han.

Da sa jeg Å, der ser jeg gode stoler, stopp, pause.

 

Pause var nydelig.

Dette var en herlig pitstop.

Vi skal finne minibank sa jeg, men så kommer vi tilbake.

Og det gjorde vi så sannelig.

 

 

Her er visst enda et slikt sted der min gubbe ikke har tillatelse. Selv om det er oppkalt etter et fengsel.

 

Som sagt, ikke alt er lekkert, så langt fra.

 

 

Her er inngangen til gamle byen. Det virket langt med taxi, men er slett ikke så langt å gå.

 

Gjerdet er formet etter treet.

 

 

De to siste bildene er fra en hage, kanskje er det ikke lov å ta bilder av det, men jeg greier ikke dy meg.

 

 

Og der fikk jeg ett av de lykksalige ferieøyeblikkene, der man kjenner freden senker seg.

Et av de lykkelige øyeblikkene når man virkelig nyter opplevelsen.

Vi ble derfor sittende der og slappe av.

Gode stoler og skygge og nydelige iskalde dråper i glasset.

Vi har all inclusiv på hotellet, for jeg orker ikke være på farten hele tiden, men vi vil også bruke penger på de lokale restaurantene.

Som gubben sier så har de nok mer bruk for de få kronene vi bruker, enn det vi har.

 

 

I kveld har vi booket middag på Ala carte restauranten. 5 retter. Vi måtte bestille i resepsjonen. Der fikk vi se menyen og måtte si hva vi ville spise.

Ser lovende ut.

 

 

Ser enda mer lovende ut.

 

Velvel. Minestronesuppe. Halvlunken kraft med makaroni.

 

Skalldyr. Hard kake med noe fyll og ei reke. Entusiasmen daler.

 

 


Salat. Ok. Her kom hun med hovedretten mens jeg spiste og ryddet plass på bordet til den. Det var en ny vri.

 

 

And. God. Gjorde turen vellykket. Deilig å bli servert og ikke måtte ikle seg maske og hansker og stå i kjøttkø.

 

Pudding fylt med Snickers. Ok

Vi vil sjekke ut menyen de andre dagene for deilig å bli servert.

 

 

Så da ble det enda en flott dag på Rhodos.

I morgen er målet ned til havna en tur.

1 kommentar
    1. Takk for titten i dag også, alle opplevelser er fine og det er vel litt ymse der også. Men blomsterprakt i fine farger og mye artige hus er det. Drinkene er jeg veldig lyst å smake, ser fresh ut.😎

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg