Planen er klar, fremad marsj

Da har jeg lagt planer.

Du verden hvor enige vi var fastlegen og jeg i dag.

Indre stress, ja for egentlig har jeg null grunn til å være stresset.

Likevel kjenner det ut som om kroppen går på et altfor høyt gir, innvendig.

Blodsukker og insulin altfor høyt.

Ikke mye å hente på kosthold og de diabetes/slankesprøytene hvor en slutter å spise, frister ikke.

Det blir siste utvei.

Jeg skal ha livskvalitet også.

 

Mindfullnes sa fastlegen. Følg en app.

Blir stresset sa jeg,

Musikk sa han.

Stress sa jeg.

 

Så da prøver jeg meditasjon sa jeg, to ganger daglig.

Ikke nok sa han, tre ganger daglig,

Ok, tre ganger daglig.

Bevegelse sa han.

Ja, skal det sa jeg.

Men sa han, ikke med stress, ikke strekk grensene, finn balansen mellom bevegelse uten å stresse.

Flinke piker vet dere, de skal gjøre alt perfekt, sier jeg til dere.

 

Så tok jeg blodprøve og får høre om jeg skal tappe av litt jern før Rhodos.

Skal prøve å ligge mellom 20-50 et års tid og se om kroppen blir bedre, vanlig 30-80.

Så skrapet han bort en føflekk så jeg fikk en fin plasterlapp før konfirmasjon i morgen.

Når jeg kom hjem og mediterte la jeg til litt, på planen.

Hvis jeg kjenner at kroppen har giret ned til midten av juni, vil jeg prøve en ny runde fasteimiterende diett.

Den stresser kroppen, men hvis jeg mediterer tre ganger hver dag under fasten, går det kanskje bedre.

Jeg har nemlig gått ned 1kg ca og for meg er det mye og det er veldig oppløftende.

Og jeg har ikke lyst på de sprøytene selv om fastlegen sa kjør til de.

Må jeg så må jeg, men jeg vil vente litt til.

Jeg står også på venteliste til psykomotorisk fysioterapi.

 

Det er planen min og som alltid har jeg troen på at dette går bra.

Tenk hvor mye jeg lærer av disse prosessene.

Og så har jeg jo unnskyldning til å sitte i ro og lese, helt frem til ferien.

 

Nå baker jeg kake, firkløverkake til konfirmasjon i morgen.

Firkløverkake

Den er litt flat for formen er for stor, men med fyll blir den jo da enda bedre.

Skal fylles med vaniljekrem og dekkes med firkløverglasur.

 

 

Så skal jeg lese.

Jeg har kun få sider igjen av lese på senga- boka, Colgan.

Derfor skal jeg lese ut den.

På senga i kveld skal jeg ta med den nyeste Olivia, Den siste olje.

På dagtid begynner jeg på den nyeste krimboka av Ellen G. Simensen.

Leseeksemplarer.

Nå tripper jeg og venter for å høre når gulla mine kommer fra Halden.

 

10~åringen har  bestilt innbakt kylling og marsipankake.

Dette blir en bra dag.

I dag

4 kommentarer
    1. Å kjenne seg stresset innvendig, selv om det ikke er noe å stresse om er ikke en god følelse. Klarer man å meditere og gå inn i seg selv for å ta kontrollen er det helt topp. Ikke det letteste man gjør… Jeg har misbrukt kroppen min helt siden i desember, og spist masse godis å rett etter påske klappet kroppen sammen totalt. Ingenting fungerte, men etter noe grep har det rettet seg igjen. Jeg klarte ta over kontrollen og fikk ned hvilepulsen fra 69-70 til 51-55, noe som var en stor seier. Bestisen bruker disse slangesprøytene, og har omtrent ikke matlyst å orker nesten ikke å spise. Hvor bra det er for kroppen er nå ikke jeg så sikker på. Håper du får en fin lørdag, klem 🤗

      1. Flink pike som klarer å ta grep. Ja mye sukker er ikke bra. Her holder jeg det til litt sjokolade i helga vanligvis. Og ja, enig med deg, veldig skeptisk. Lørdagen ble fin og håper du har en fin helg også 😊

    2. Kos deg massvis i dag. Gratulerer med konfirmanten.
      Du gir deg ikke du heller. Men om vi ikke jobber med helsa, så har vi jo gitt opp. Noen ganger må man ty til behandling, men det er mye vi selv kan gjøre føøøøøøøøøøøøøøør det. Lykke til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg