Pensjonister er ikke til å lite på

Pensjonister er ikke til å lite på.

Jojo, de fleste er jo det, bare han her i huset jeg ikke vet helt hvor er, til enhver tid.

Når han var i jobb, da visste jeg jo når han kom og når han dro.

Nå er det helt umulig å holde styr på han.

Jeg lagde jo egen kategori på bloggen, Mitt liv med pensjonisten.

Tenkte på alle oppgaver i huset som nå skulle gjøres.

Alle turene vi skulle på.

Hmmmm, kanskje jeg må snakke litt hardt til han.

Nei, det hjelper ikke.

Det har jeg lært i løpet av noen og førti år.

Jeg får heller være glad det er bare en person i huset som er lat.

 

 

Ja, to da, en person og et dyr.

 

 

Jeg må følge med på snap ihvertfall for å vite hvor han er.

 

 

I går skulle jeg ha en lang arbeidsdag helt alene.

En lang arbeidsdag foran meg

Han sa han skulle først til Vevang på Nordnøre og så direkte til sønnen for å legge plen.

 

 

 

Ja, da hadde jeg hele dagen foran meg.

Jeg fikk veldig lyst på bakt brie.

En tur på butikken da, det måtte til.

 

På vei dit, så jeg en dør stod oppe hos ei venninne oppe i bakken der.

Jeg ringte og kommanderte henne med meg på kafé.

Da ble det en koselig prat,

Det eneste jeg kjøpte var en liten brie.

Ja, jeg skulle jo være alene.

 

Men hva skjer?

Tror dere ikke at 16.30, står det en mann på balkongen, sågar en pensjonist.

Han skulle ikke til sønnen, plenen var ikke levert.

Ja, da måtte vi på butikken igjen, for å kjøpe ost.

 

 

Jeg rutet den opp.

Delte opp ei pære i små biter.

La den nederst på et bakepapir.

Drysset over litt honning og fikenbalsamico, både over pære og ost.

Inn i AirFryer 180 grader 7 minutt.

Brød som var igjen fra 17. mai, ble plukket ut fra fryseren.

 

 

Snaddermat foran tv for både meg og pensjonisten.

 

Toppet med hjemmelagd chilimarmelade, gave fra ei venninne.

 

 

I dag er det legging av plen og det går visst unna, for de allerede snart ferdig.

Da skal han vel ha mat i dag også da.

Aldri råd å stole på den pensjonisten.

Og nå snakker han om turer til både Finnmark og Svalbard.

Ja, ikke for oss, for han alene.

Litt av en type, han der.

Men bra han er aktiv.

Og kjekt at han stikker innom iblant.

I dag.

2 kommentarer
    1. Den ostegreia hørtes veldig spennende ut.
      Bedre med en aktiv pensjonist eller en som må spas ut. Her er det ingen pensjonist før neste år, men i og med at det for det meste er ett menneske i huset vanligvis, så skulle en tro at slikt var greit… men nei da 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg