En lang arbeidsdag foran meg

I dag har jeg en lang arbeidsdag foran meg.

Jeg starter nå og jobber nok til jeg legger meg.

Haha, sier du, jobbe du liksom.

Ja, jeg skal skrive og lese hele dagen.

Gubben er borte, så jeg skal ikke en gang lage middag.

Så kan du komme med neste innvending.

 

Å lese er vel bare avslapping.

Ja, det har du for så vidt rett i.

Men jeg gjør det til en jobb inni hodet mitt.

Er du klar over hvor mye du kan innbille deg selv, inni toppskallen din?

Der kan du få til ganske så mye.

Og for meg er ordet “jobb” veldig viktig.

 

Så kan du si, ja men det er jo frivillig om du vil lese de bøkene.

Ingen har pålagt deg å lese de og ingen betaler deg for å gjøre det.

Men igjen er det det med hva du innbiller deg.

Jeg selv har pålagt meg å lese dem, fordi jeg gjør dette til en jobb.

Det samme med bloggen.

Den er heller ikke noe innbringende økonomisk, men den gir også jobbfølelse.

Og det er den følelsen som er viktig.

Den følelsen er verd ganske så mye, for den er med på å gjøre dagen min god.

Hva hvis jeg ikke hadde giddet å lese eller skrive.

Hvordan ville dagen min vært da?

Ikke ville jeg hatt Lillasjelsiden min på Facebook og dermed få kunder.

Da ville også healingen og skriving av readinger, falle bort og det er jo betalt.

 

 

Så alt henger sammen.

Hvis jeg ikke er aktiv med de mulighetene jeg faktisk har, ja da har jeg ingenting.

Så nå går jeg for en lang arbeidsdag her i mitt eget paradis.

Tenk at jeg kan ta med jobben ut.

Det er fint det.

Slik skaper jeg meg en nydelig dag.

Hva gjør du for å gjøre dagen din best mulig?

I dag.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg