Pasta og tomat med klippfisk

Jeg holder på å teste ut kokeboken jeg fikk fra Cappelen Damm, Klippfisk.

Nå ville jeg lage retten pasta og tomat med klippfisk.

Det ble veldig godt, selv om jeg gjorde en generaltabbe.

Det stod 15 cherrytomater og det brukte jeg, men jeg så ikke at det også stod 200 gr plommetomater.

Da hadde det jo blitt atskillig mer tomatsmak.

 

Jeg skulle bake klippfisken i ovnen, men jeg hadde kun biter av fisk,  så jeg kokte den.

Men da brukte jeg litt av kraften i retten, noe som var godt.

 

I tillegg til tomater og løk, hadde jeg i 2 fedd hvitløk, 1 chili og 1/2paprika.

Hadde jeg lest oppskriften riktig og hadd i den tomatmengden jeg skulle, hadde jeg kanskje droppet det.

Men jeg er svært glad i chili og hvitløk, så jeg hadde nok følt det måtte være med.

Serranoskinke, stekt i AirFryer.

Jeg tenker at bacon ville vært like godt.

 

Båndspaghetti er kokt, toppes med tomatsausen, fisken, skinken, basilikum og parmesan.

 

 

Det ble sladdermat det der.

Men neste gang, skal jeg ha i tomatene også.

Klippfiskboken anbefales og jeg skal fortsette å teste den.

Det er enda mange retter der, jeg har lyst til å prøve.

Klippfisk med pesto

Herlighet for et sirkus, tabbesirkus

Alternativ 17.mai

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg