På tur til Kattegatsenteret

I dag dro vi til Kategattsenteret.

Vi har vært der en gang før, for ca hundre år siden.

https://www.kattegatcentret.dk/

Det åpnet i 1993 og det var forholdsvis nytt når vi var der.

 

Det er ca 30 min å kjøre fra Ebeltoft til Grenå.

Her er det milevis med åkre.

 

Det er jo fint for oss som bor i trange daler med høye fjell på alle kanter.

 

Strøm må man ha og det er ikke vannkraft her nei.

 

En ‘”liten” fjøs.

Det var ikke mange av bildene i dag som ble bra.

Det var mye gjenskinn i glassene.

 

Bildene ble derfor ganske kjedelig og de fleste måtte jeg slette.

Denne så jo så fryktinngytende ut, at den bare måtte få bli med på tross av dårlig bildekvalitet.

 

Må være et kjedelig liv å svømme rundt og rundt så vi kan få lære om livet på havet.

 

Typisk eksempel på gjenskinnet som ødela bildene.

Pingvinene var kjempemorsomme. De var superraske.

 

Se på de pinglene som ikke tør å hoppe uti😊

 

 

En, to,tre, hopp. Nei, jeg vil ikke.

 

 

Noen var trøtte og bare ville sove.

 

Det var kaldt inne hos pingvinene.

Det lå snø der.

Vi måtte sluses gjennom to dører. Den ene åpnet seg ikke før den andre var lukket.

Mating av fiskene

 

Mating av haiene

 

Været er fortsatt veldig skiftende mellom sol og regn.

Men vi koser oss vi.

For meg er det som å bo på hotell.

Frokost serveres og før jeg får sukk for meg etter mat, er alt rent og ryddig.

Jeg blir rettelig bortskjemt.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg