På og langs bøljan blå

Snakk om å være heldig med være.

Det snødde bittebittelitt og regnet bittelitt om morgenen, men så kom sola.

Vi var klar for Ringholmen

Kvikk, båten som vanligvis går til Grip, lå og ventet på oss.

Vi var så mange at den måtte gå to turer, ca 30 minutter en vei.

Klar for tur, sammen med linselus Kåre.

Ulla sendte meg disse to bildene, som viser ruta vi går med båt.

Vi var jo superspent på om det ble mye vind. Men det ble bare noen minutter der vi gynget litt.

 

 

Sundbåten.

Under brua vi har sett fra hotellrommet.

Her er det noe vind ja.

Til slutt ble det umulig å ta bilder gjennom vindu.

Sjekk hvor bratt trappa er.

Det er så stor forskjell på flo og fjære.

 

Velkommen til Ringholmen.

 

Grethe, min nye trener/tjener tok disse to bildene. De har overnatting ute her også, men vi var nok for mange.

Kvikk drar avsted for å hente resten av gjengen.

Det var kjempekoselig her.


Flott utsikt i spisesalen.

Bacalao var godt og aiolien var himmelsk.

Med på kjøpet fikk vi en idyllisk solnedgang.

Turen gikk hjem 22.30 og sjøen var nå roligere.

Tilbake på hotellet, stakk jeg fort på rommet for å hvile.

 

Så våknet vi til denne utsikten i dag.

Hele turen hjem, var som en rundtur i paradis.

Vi gikk en liten tur ut bare for å lufte oss før hjemtur, men hva skjer.

Har dronninggemalen stukket av sammen med livvaktene, overlatt alt til den nye treneren?

Vi gikk ikke lenger. Jeg sa at jeg gadd ikke men det gjorde ikke de andre heller så vi snudde og gikk tilbake.

 

Vakkert er det.

 

Nå vil vi hjem og hvem må kjøre da? Jo, selveste dronningen.

Nå er jeg redd pensjonisten sier opp.

Et par dager med avlastning av ny tjener og han begynner å sette frem krav til meg.

Kanskje han tar over hele bloggen for nå måtte han være fotograf også.

Jeg kunne ikke kjøre og ta bilder samtidig.

Når vi kom over til Moldesiden fikk jeg fri.

Da måtte han kjøre og tiden det tok å bytte sjåfør gjorde at vi nesten ikke nådde ferge.

Men med min flaks gikk det fint.

De ventet med å fire bommen så vi fikk lurt oss med.

Blir du lei naturbilder, bla forbi.

Jeg blir ikke lei.

I dag var det bare ubeskrivelig.

Utsikt fra ferga.

 

Siste innspurt.

Turistskip på Åndalsnes.

Tenk den utsikten de hadde, hvis de tok gondolen opp i dag.

 

 

 

Da har jeg parkert i gostolen.

Gubben forsvant ut på sjøen for å sette garn, men er nok hjemme snart.

For jeg er sulten.

Nå skal jeg være rolig hele uken.

Lese masse har jeg planlagt.

Siste årsfest for oss i Veidekke.

Neste år tror jeg vi lager vår egen.

Jeg takker for kjempekoselig helg.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg