Øv dere på å skrive

 

 

Øv dere på å skrive

Eller bruk lydopptak på telefonen hvis dere ikke har notater tilgjengelig

Går du tur i skogen, snakk høyt

Ta det gjerne opp og hør det om igjen

Ja vet at det er litt rart i starten, men du venner det til det

Bare si eller skriv de ordene som kommer

Det kan være enkeltord eller setninger

De trenger ikke å ha noe sammenheng

Bare skriv og skriv

 

Etterhvert vil ordene endre form

Du vil oppdage at de på et vis daler ned

Det kan være fra underbevisstheten din

Eller fra andre kilder

 

Det vanskelige med denne øvelsen, er å ikke være kritisk

Hvis vi fikk det vi ønsket oss, ville jo alt vi gjorde vært perfekt

Men dette handler ikke om å gi ut noe nok

Det handler om å få kontakt med vårt indre

Uten at kritikeren sitter på skulderen vår og dømmer

 

Ikke bedøm ordene i det de kommer

Bare skriv og skriv og skriv(eller les)

Først når du kjenner at du er tom kan du lese

Og du må være tålmodig

I starten får du kanskje ingenting

Det stopper helt opp

Ordene sitter helt fast

 

Og nettopp derfor er det så viktig

Når ordene sitter fast, må vi få dem frem

Å få satt ord på ting kan utløse mirakler

Du kan si høyt alt du ønsker deg

Du kan drømme deg bort i eventyrland

Kanskje kommer kun et og et ord

La det bare komme det som kommer

Og gi ikke opp, øv flittig, gjerne noen minutter til fast tid hver dag

Sett av fem minutter der du skriver

 

Dette er en spennende øvelse

Og jeg er sikker på at hvis du gjør dette hver kveld i en måned fremover, vil du bli forbløffet

Da kan du se hva du har fått av ord

Forbauser meg ikke om det er en forbindelse mellom ordene

Sett på alarm en tid du er litt avslappet

Fem minutter kan du ha tid til

Det er faktisk også en god meditasjon for du kobler ut alt annet

La meg få høre hvordan det går

Jeg ønsker deg lykke til

 

ps. Disse ordene ante jeg ikke for 10 min siden at jeg skulle skrive. Plutselig kom de bare.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg