Om igjen og om igjen må jeg kjefte

Om igjen og om igjen må jeg kjefte.

Ja jeg kjefter kanskje ikke, men en moralpreken må til.

Gjerne flere ganger i uken.

Jeg er avhengig av å tenke positivt.

Hvis jeg skal sitte her dag ut og dag inn og fokusere på det negative, ja da blir jeg så psykisk nedbrutt at jeg ødelegger dagene for både meg selv og de jeg er glad i.

Samtidig må jeg åpne ventilene og lufte hvis jeg skal være positiv og glad.

Å fortrenge er ingen løsning.

 

Det hender nemlig ofte jeg sier til meg selv at jeg er lei.

Jeg tenker på alt jeg har lyst til å gjøre som er ganske så umulig.

Mer aktivitet, gå turer og det å få reise selvfølgelig.

Dagene blir ganske lik her jeg sitter.

Nå går vi også mot vinter, noe jeg absolutt ikke kan fordra.

Både mørket og snø og kulde er ekstra utfordringer for meg.

Ok, så tenker jeg de tankene og at slik har jeg lov til å føle det akkurat nå.

Men når jeg så har fått tømt de ut, de dumme tankene, ja da må jeg snu.

 

Da må takknemlighetslista frem.

Jeg sender gode tanker til de som sliter med alvorlig sykdom, det gjør ikke jeg.

Jeg sender gode tanker til de som har mistet noen de er glad i.

Jeg sender gode tanker til de som sliter med store smerter hele døgnet, noe jeg også er forskånet for.

Jeg sender gode tanker til alle som bruker dagen for å skaffe seg mat og ikke vet om de finner det.

Jeg sender gode tanker til de som har havnet i klørne  rus og avhengighet.

Jeg sender gode tanker til alle som er psykisk syke.

Jeg sender gode tanker til alle som lever i frykt i land med krig og ufred.

Jeg sender gode tanker til alle som lever med vold og overgrep, små og store.

Jeg sender gode tanker til alle som har det vondt.

 

Når dette er gjort, har det skjedd noe i kroppen min.

Når jeg sender gode tanker, sender jeg healing.

Når jeg sender healing, får jeg healing og da setter jeg i gang gode prosesser inni meg.

Da kan jeg tenke på hvor heldig jeg er.

Varmt hus, skap fulle av mat, stabler med bøker, Internett, venner og familie.

Jeg er av de heldige  i verden, veldig heldig, for jeg har det godt.

Da har jeg gitt meg selv dagens moralpreken og kan nyte den nye dagen jeg har vært så heldig å få.

Og i dag skal jeg faktisk bokstavelig talt, bruke alle fargeblyantene mine.

Jeg skal fylle arket mitt med mange nydelige farger.

I dag

 

 

2 kommentarer
    1. så smart,jeg er enige i att negative tanker bryter ned mer enn å bygge opp og dei fleste av oss har det svært godt .
      Godt å fokusere på det positive,ikke lett men en kan helt sikkert trene seg på det,det er noe jeg trener på hver dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg