Om du ikke Vil være grei i mot meg Så ønsker jeg allikevel Å være grei i mot deg

SÅ VIL JEG ALLIKEVEL
AT DU SKAL HA DET BRA

Om du ikke
Vil være grei i mot meg
Så ønsker jeg allikevel
Å være grei i mot deg

For jeg får det ikke
Bedre i mitt hjerte
Om jeg påfører
Deg smerte

Selvom du ikke
Gjør meg glad
Så vil jeg allikevel
At du skal ha det bra

Jarl Jostein Brosstad

 

En venn av meg la ut disse ordene på Facebook.

Hun hadde selv lånt de og jeg låner de videre.

Dette er nemlig veldig viktig og riktig, men mange forstår det ikke.

De tenker at er de sure, såret, fornærmet, sint på noen, ja da bør de gå gjennomgå.

 

Det er bare det at den som da blir skadelidende, det er deg selv.

Det er du som blir gående og bære på disse følelsene.

Det er du som vil ha det vondt.

Ikke den som står bak.

Nå sier ikke jeg at du skal omfavne denne personen.

Men du skal lukke øynene litt og sende ut noen gode tanker.

Også til den personen som du har disse følelsene for.

Tenk at vedkommende som ikke er grei, heller ikke har det greit inni seg.

 

Hver en negativ tanke du tenker, skaper noe inni deg.

Ofte når noe er opprørerende, får det ta veldig mye plass.

Vi lar det blir mye større.

Jeg gjør ihvertfall det.

Jeg lar det kverne og gå og det vokser.

Hvis jeg derimot stopper opp og sender gode tanker, roer det seg inni meg.

 

Husk at vi produserer endorfiner og hormoner og har mange kjemiske prosesser i hjernen.

De gode prosessene hjelper kroppen vår å ha det bra.

Det er bevist at de som klarer å være positive, har større sjanse for å bli frisk fra sykdom.

Derfor er det lurt å sende gode tanker

Sender du gode tanker inn i en konflikt, kan du også oppleve at situasjonen løser seg.

Det har jeg opplevd flere ganger.

Også at mennesker har endret seg positivt etter at jeg har sendt dem gode tanker.

Så tenk litt over det når du møter motstand.

La det ikke vokse for da ødelegger du kun for deg selv.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg