Ojojoj, hvem skulle trodd det. Hurra

Gjett om det var godt med pizza i går.

Italiensk stil, med tynn bunn, salami, salchiccon og pepperoni.

Jeg lager min egen pizzasaus ganske enkelt.

Litt hakket tomat, 2 fedd hvitløk, 1 chili, 1 ts basilikum.

Så lar jeg det koke litt inn.

Jeg hadde glemt ruccolasalat,men brukte litt vanlig.

Godt med litt friskhet.

Rømmedip lager jeg av 1 boks rømme, litt majones, sitronsaft, 2 fedd hvitløk, salt og pepper.

Det som blir igjen brukes som dip for potetgullet etterpå.

 

 

Nå begynner livet med pensjonisten å nå nye høyder.

Nå har han nemlig begynt å vaske kjøkkenskap.

Han gjør det gjerne før jeg står opp, slik at han skal se om jeg legger merke til det.

Noe jeg gjerne ikke gjør.

Men i dag ble han tatt på fersken.

Det er bare helt fantastisk deilig at det blir gjort.

Jeg prøver å hinte litt.

Kjøleskapet og komfyren og mikroen skulle vært vasket.

Et annet prosjekt vi skal ha er å samle sammen alt av plastbokser og lokk.

Vi skal se hva som er til overs av lokk eller det som mangler og kaste.

Det må jeg være med på for jeg vet nok litt mer hva som hører sammen, så det skal han få slippe å gjøre alene.

Jeg har så mange planer, men det spørs hvor mange som blir gjennomført.

Nå skal kjøleskapet tømmes etter diettuke.

Fryserne er full, mye er rester.

I dag fant jeg en bit kalkun og litt skinke.

En blomkål, paprika, et hvitløksfedd, persille.

 

Jeg lager fløtesaus.

Men i det jeg finner frem fløten fra kjøleskapet, ser jeg at jeg har igjen en skvett tomat.

Jeg tenkte litt frem og tilbake om det ble riktig, men tok sjansen.

Nam, det ble godt ja.

Og alt for mye så da blir det rester igjen senere i uken.

Nå skal jeg lese ut denne.

 

Jeg fikk en fantastisk ide.

Nå skal jeg lese krimbøker som skal være med på ferie….før ferien.

Da kan gubben lese de og vi kan gi de bort.

Hva jeg skal lese da?

Jo da, kan jeg kose meg med feelgooddrama.

Marit Reiersgård har kommet med ny bok, Liksteinen.

Vi skal derfor lese bok 4, Det de døde vet, først.

Tenåringen har flyttet hjem og gamlingene er alene igjen.

Men vi skaper oss en fin dag vi.

I dag

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg