Ojojoj. Her blir skapene fulle

 

Ingen kan si det ikke er vakkert ute.

Mildt og fint, men det blir en innedag.

Utenom at vi har vært og handlet mat.

I morgen er jeg ferdig med nok en femdagers fasteimitert diett,  så jeg må fylle opp litt kjøleskapet.

Melk blant annet.

Hjemmebakt brød og mel savner jeg disse dagene.

Og i morgen vil jeg ha sushi.

 

Travle fiskedager her.

Healingtimer og fiskematlaging om hverandre.

Det er vel flott.

5,4 kg sei.

 

En torsk, den gikk rett i fryseren.

Jeg har sagt fra at jeg vil ha bare fileter.

En kg lyr vil jeg lage fiskeboller av.

De fiskebollene er bare fantastisk gode,  når man lager hvit saus med noe av krafta de er kokt i.

Jeg fryser de med kraft.

3 middager.

Snart er fryserne full.

Og dumme meg som bestilte matkasse i tillegg.

 

Så lagde jeg seikarbonader av 1 kg.

Resten av fisken forsvant ut gjennom dørene.

 

Men tror du vel ikke at han dro på sjøen igjen.

2,2 kg sei.

Nå er det blitt naturalhusholdning her, for se hva jeg fikk i bytte.

 

Purre, masse persille, chili, småagurk, og en rar kål jeg aldri har smakt.

Det er bare så gøy.

Jeg elsker friske råvarer rett fra jorda.

Og fryder meg over å lage fiskemat.

Men det sier seg selv at en plass går grensen.

Men vi gir bort og vi kan selge litt fisk, hvis karene fortsetter å dra på sjøen.

 


Han kom også hjem med litt mer lyr og ei lita bleika.

De skal få ligge til i morgen, fir da skal jeg lage litt mer fiskekaker.

Og jeg vil ha nystekte fiskekaker på brødskiva i morgen.

Nam. I morgen blir det brødskive med fiskekake og melk.

Jeg bar jo ikke smakt på de jeg har lagd.

 

 

Gubben derimot, han fores på rester.

To retters i dag.

Wok med pasta og stekt potetball.

 

 

Jeg har ikke hatt tid til å skrive omtaler.

Jo, en er skrevet, Sommer over skyene, skal få den ut i morgen.

Og så skal jeg skrive om denne gripende boken om ei jente med angst, Den hvite hesten

 

Og etter healingavtaler, da venter denne på å bli lest ut.

Lettlest og fengende.

Wow, dagen fyker avgårde.

Hvor heldig er vel ikke jeg.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg