Og når gubben trodde jeg ikke kunne være verre… ja da…..

 

Og når gubben trodde jeg ikke kunne være verre… ja da….

Når det gjelder galskap

Da beviste jeg at jo da, det finnes ingen grenser.

 

Ja, han bør bare være stille, der han labber sammen med katten til matskåla så hun kan spise.

Men nå har jeg altså samtale med skjora.

De holder nemlig et durabelig leven på plena.

Jeg spør dem derfor hva de holder på med.

Ja, jeg synes jeg har rett i å vite det, siden det er min plen de har invadert.

Jeg trodde kanskje det var en som er skadet, men det ser ikke ut som noen blir hakket etter.

Mest sannsynlig er det kanskje noen som skal lære å fly.

Ja, ikke vet jeg, men de tutrer mer enn meg, og det sier ikke lite.

Litt morsomt er det å følge med dem.

 

Flokker med kanadagjess tar seg noen runder rundt her også.

De skriker ikke slik de gjør når de flyr i formasjoner om høsten.

Mulig de har noen markeringsrunder for å merke territoriumet sitt eller sjekke om det er fiender i nærheten.

Jeg bor ved et våtmarksområde, men har lite greie på fugler.

Kanskje jeg skulle lese meg litt opp.

 

 

Det ble blomkålsuppe til lunsj i dag.

Det var noen fantastiske blomkåleksemplarer på Rema.

Det er en blogg som blir lest av noen hver dag og det er hjemmelagd blomkålsuppe.

Gammeldags hjemmelaget blomkålsuppe

Jeg liker å koke blomkålen først, så ta den ut og deretter lage jevning og spe med krafta, for da kan jeg koke den lenger uten at blomkålen blir overkokt,

 

 

God ble den ihvertfall i dag også

Den er litt mørk i dag for jeg hadde i en pose elgkraft.

 

 

Jeg elsker vår og sommer, alle blomstene og fargene.

I dag har jeg sittet ute og skulle egentlig lese.

 

 

Jeg leser Familien Glass, men den er litt tung så jeg begynte på Minneteppet. Jeg får bytte litt på.

Jeg roter imidlertid bort lesetid for tiden, tror jeg venter på ferie.

Nå har jeg lastet opp pass og vaksinebevis og er klar for tur.

 

 

 

Tutta har lurt seg opp på bordet, noe hun slett ikke har lov til, men gubben er så oppslukt at han reagerer ikke.

 

 

På ettermiddagen spurte vi noen venner om de ville være med på Eggen og drikke kaffe og det ville de.

Forrige helg delte vi gondol med Fenriken. I dag var det Torbjørn Jagland som var med. Det var bryllup på Eggen i dag og han skulle nok dit.

 

Vi vinket til Tutta som passet huset.

Der kommer bruden.

 

Sukk det er jo vakkert. Det er så deilig å kunne ta seg en liten luftetur.

Flagget er jo til ære for brudeparet.

 

Nå blir det Cobbsalat og gjett om vi er sultne.

Takk for en fin dag.

I dag

6 kommentarer
    1. Ja nå vil jeg også opp til eggen 😀 Har iikke vært der ennå! Og så lekkert det ser ut til å være der oppe 😀 Snart ja veldig snart tar vi turen ditover 😀 Flott utsikt fra verandaen din også …. og prate med dyra ja det gjør jeg – og med plantene 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg