Noen har direkte tale mens andre er slu.

 

 

Tenåringen blir litt flau av å få gamle bestemor i profil midt i fleisen.

Ja forstår det, men hun er bare slik.

Kanskje lærer han at man kan ikke ta seg selv så høytidelig.

Og jeg har ikke fått blåmerke, det er bare blåbær.

 

Bedre nå?

 

 

Kroppen min samarbeider med fryseren.
I Fryseren er det mye blåbær og kroppen ønsker blåbærsmoothie og fryseren ønsker å slippe å være så full.

Bra samarbeid.

Jeg skal lese ut De fordømte i dag. Fantastisk god roman.

Så skal jeg begynne på Fritt vilt og på senga, Straff.

Omtaler må skrives av De fordømte og av Øen,Det  du eier evig, som jeg leste ut i går..

Leseeksemplarer.

 

 

 

Noen har direkte tale mens andre er slu.

Ja, det skal være sikkert og visst.

Jeg kommanderer jo gjerne pensjonisten.

Stakkars mann, sier de nok ofte.

 

Ja de fleste har vel fått med seg at gubben tituleres med trener.

Det er nok den tittelen han liker best.

Han har som mål å trimme kjerringa.

Men han er slu serru, han har utspekulerte måter å gjøre det på.

Når vi er på ferie, da lokker han med godsaker, akkurat som bonden når han kaller på kyrne.

 

 

Her hjemme tyr han til andre knep.

Og det dummeste er at det var jeg som satte han på ideen.

Heldigvis er han som andre storfiskere, han lyver på seg fangst.

5 kg lyr påstod han.

Eller 5 kg, minus bøtte, rogn og en torskefilet.

3,1 kg filet kom han med i dag.

 

Fersk torskefilet til middag i dag.

Ja, jeg har som mål å tømme fryserne, men hva skjer.

Jeg kan ikke ta noe ut av fryseren, for han kommer jo hjem med middag snart hver dag.

Og istedetfor å tømme, fyller jeg inn.

Det er snart like fullt som når vi, når barna var små, dro til Danmark på ferie.

Vi ble stoppet i toll på vei hjem.

Gubben måtte åpne bagasjerommet, hvorpå tolleren gispet og sa, lukk igjen.

Det var så fullt at det var trappet skinkebokser, sengetøy og ølbokser i alle smutthull, det var så vidt lokket gikk igjen.

Slik holder fryserne på å bli.

Blir det strømbrudd over lengre tid, må jeg saksøke Rauma Energi, for her er det mat til å mette minst 5000, og det uten 2 brød, jeg har bare 1.

 


Men jeg skjønner tegninga.

For hva skjer?

Jo, han slenger bøtta i vasken og sier: Da drar jeg på verkstedet.

Der har han tatt på seg å sette opp en garasjeport.

Hjelp, roper jeg.

Jeg må ha fløte.

Ja det ordner han, 4 store bokser, så jeg forstår hva jeg har i vente i dagene fremover.

 

Ja for da må jeg i gang.

500 gr filet, ca 1/2 ss salt, litt pepper, kjøres seigt. Spes med 1 egg, ca 1,5 dl fløte.

Nå har jeg lært, kun en porsjon i gangen.

Blir akkurat nok kaker til ei steikepanne.

 

Fantastisk?

 

Og denne gangen er jeg ikke på diett, så jeg kan smake.

Nystekt fiskekake, rett fra panna. Nam.

Rogna pakket og ble dampet 1.20. Tar lang tid ja.

 

 

 

58 fiskekaker i dag.

Jeg fryser det halve, gir bort resten.

Lille Ella spiste to fiskekaker til middag.

Ikke verst det når man ikke er 1,5 år enda.

Kjekt at de liker dem.

 

Det var dagens trim.

Håper han ikke planlegger mer aktivitet for meg i dag.

Nå skal jeg lese og skrive omtaler.

I dag

 

3 kommentarer
    1. Minner meg om min mor.Helt oppgitt av all fisken far dro i hus.Her skulle frysere være fulle til vinteren.(he-he,han fiska hele året)Det var fiskekaker,fiskepudding,fiskegrateng osv.Fersk fisk,tørka fisk og røkt.Var det opp til han,kunne vi spise fisk til middag hver dag.Liker heldigvis fortsatt fisk,særlig nyfiska😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg