Noen ganger skjer alt på en gang

Noen ganger skjer alt på en gang.

I dag gjorde det jaggu det.

Kjerringa fikk fart på stresshormonene ja..

De skvatt  til alle kanter her en stund.

 

Jeg ringte legesenteret og skulle få komme 13.00.

Det var jo flott.

12.20 sier stemmen inni meg at nå kan du dra.

Hjernen derimot, hva sier den?

Jo den sier, nå må du roe deg ned.

Det er 7 min å kjøre, ikke stress deg opp.

Ja, men jeg føler for å dra nå.

Ja hva skal du gjøre da, sitte på legekontoret som en hypokonder i en halv time.

Skjerp deg.

 

Jeg er lydig, setter meg ned.

Dog sitter jeg klar med skoa på, klar til å sprette opp og ut i bilen.

Halv ett, da gjør jeg meg klar.

Enda en dorunde, nervøsiteten slår inn, hva sier legen.

Det er da alt skjer på en gang.

 

Jeg trykker på garasjeåpneren, går ut og trykker på stjerna for å låse døra.

Går til garasjen, ser at porten ikke har åpnet seg.

Æsj, sikkert frosset fast.

Snur, inn igjen, for å åpne igjen eller finne nøkkel.

Slår koden på døra og blir belønnet med et blinkende rødt batteri.

Det er det eneste dumme med kodelås.

Jeg digger kodelås, det er utmerket på absolutt alle vis.

Jeg kan låse opp døren hvis noen må inn,  når jeg er i syden, ikke sant,

Men jeg kan for i h……te, ikke få den opp nå.

 

Så der står jeg.

Ingen bil, ikke noe hus.

Det manglet bare at jeg ikke hadde telefon.

Jeg kastet meg skjelvende over telefonen.

Ring en venn, ikke svar.

Ring en venn til, ikke svar.

Tikk takk tikk takk.

Ringer legesenteret for å si at jeg blir forsinket.

Telefontid 8.30 – 12 og 13.00 til ett eller annet.

Selvfølgelig ikke svar der heller.

Ringer sønnen, opptatt, melding kan jeg ringe deg opp igjen.

Jeg ringer igjen, samme hersens automatiske melding.

Fingrene raser avgårde, nei, jeg trenger hjelp.

 

Da ringer min gode venn og hjelpende hånd.

Ja hun er i bilen på Åndalsnes, kommer nå.

13.03 svinger hun opp utenfor døren til legekontoret.

Der står legen smilende og venter.

Hjelp får jeg, så svinger privatsjåføren innom apoteket og så til innkjøp av batteri.

Er batteriet dødt, kan man nemlig holde et batteri på poler under låsen og få låst opp.

Gjett om det er ei som skal kose seg resten av dagen.

Takknemlig, veldig takknemlig for gode venner som hjelper.

I dag

 

2 kommentarer
    1. Dette er sånne ting som desidert får stressnåla til å sprenge taket på måleren, men så godt at du fikk fatt i en venn som kunne hjelpe deg 🥰 Selv er jeg en person som liker å komme akkurat tidsnok, og det skaper mange ganger stressende situasjoner. For det er jo akkurat da ting kan skje, og gjør det 🤯

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg