Nesten tradisjonell påske, inkl meny og tv-serier

Nesten tradisjonell påske

Ja her er det nesten det.

Jeg skulle nok ønsket å hatt besøk eller vært på besøk, men når man ser situasjonen i resten av landet, må jeg bare være takknemlig.

Vi har hatt et utbrudd av mutert virus, men igjen ble det slått ned og vi er igjen virusfri her.

Nå krysser vi fingrene for at det går smertefritt i påsken.

Alle lengter vi nok nå etter det normale, etter å få friheten vår tilbake.

Jeg har taklet bra å være i ro hjemme og vi fikk jo fartet litt både i sommer og i høst.

Jeg er også ekstra takknemlig for muligheten jeg har til å reise, både helse og økonomi.

Men fortsatt må jeg finne roen her hjemme.

Midt mellom bokstablene mine.

Aprillesestabelen, Tema Nyheter 2021

Håper på fint vær og dager på balkongen.

 

Menyen er også tradisjonell denne påska.

Skjærtorsdag:

Pinnekjøtt med poteter og kålrotstappe

 

Langfredag!

Svineribbe

Merkelig nok har jeg visst aldri blogget hverken pinnekjøtt eller svineribbe.

Kanskje fordi jeg går ut fra at det er ingen som trenger noe inspirasjon til å lage de.

 

Påskeaften:

Kalkunfilet med waldorf

KALKUNFILET OG WALDORFSALAT

 


1.påskedag:

Lammelår

LAMMELÅR MED FLØTEPOTER- SUPERENKELT

2.påskedag:

Rester eller fisk. Ikke bestemt.

 

Ikke har jeg bakt kaker. Ikke har jeg desserter.

Det går i sjokolade fra Nidar, 3 poser for kr 90,- på Nille.

Om dagen leser jeg, om kvelden ser vi på krim.

Rolig etterforskingskrim fra Bath, England. Nrk

 

Mysteria i Brokenwood, Etterforskingskrim, også rolig, fra New Zealand, Nrk

 

 

Hawaii 5 -0, actionfylt fra Hawaii, urealistisk men gøy. Gubben liker veldig godt, raske biler, lettkledde damer og full fart. Viaplay og sumo. Avsluttende episoder.

Vi er ikke så glad i lange serier så vi prøver å finne avsluttende eller de med kun få deler.

 

Dronninga overvåker det hele.

Vi har det trygt og godt her hjemme.

Takknemlig koser vi oss mens vi venter på en normal verden.

I dag

2 kommentarer
    1. Jøss her var det planer lagt for hver dag og stund. Men det kan jo være greit, om man klarer å følge de. Det har jeg erfart ikke er like lett. Her går det litt i rykk og napp fra dag til dag… men det funker det også 😀 nå har vi jo bare oss selv og tenke på i denne isolerte tid… 😀 Så det går bare bra… fortsatt god påske i sør 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg