“Når man ikke gidder lage middag” middag

Vi kom jo hjem fra ferie 01.05 natt til søndag.

Da har ikke jeg så veldig lyst til å lage middag den dagen.

Lat og sliten og matt.

Så hva gjør jeg?

Jo åpner kjøleskapet, plukker frem en pose rotgrønnsaker.

De har jeg hatt på lur i flere uker.

De står seg jo leeeeenge.

 

 

Nakkekoteletter  hentes fra fryseren.

Noen poteter har jeg.

1gulbete, en rødbete, en pastinakk, en polkabeta, 4 poteter.

Skrelles, deles i biter, hives opp i form.

salt og pepper

Tok vel 10 minutt.

En dasj fløte, utgått 23.11, nå var det 05.12, fløten var like fin.

Jeg skulle egentlig hive den i fryseren før vi dro, men glemte det.

Koteletter på toppen, grillkrydder

Inn i ovnen 200 grader, 1 time 15 min.

Tok litt tid, for de var ikke helt tinet.

Jeg skulle tatt den store formen, kortet ned på tiden,  men gadd ikke bytte.

Det ble nydelig.

Og rester til meg når gubben dro på jobb.

Jeg elsker mat som gjør seg selv  i ovnen

 

2 kommentarer
    1. Sånne middager er gull. Jeg liker også godt å gjøre det på denne måten. Her ble det fiskegrateng i dag. Alt gjort klar tidlig, så det bare var å få den i ovnen en halvtime før middag. Godt det også. 🙂 Velkommen hjem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg