Når man får ingenting til å se mye ut


Jeg kjeder meg aldri, selv om jeg ofte sitter her hele dagen.

Gjerne i stillhet så kroppen får ro.

Det går mye i planlegging av mat og bøker.

Her sender jeg healing fra og skriver readinger.

Husk å ta kontakt hvis du ønsker mitt bidrag,

Så blid var jeg i dag,når posten kom.

 

Frokosten er en prosedyre uten like.

Hvis gubben og jeg har felles frokost, har han ofte spist sine to skiver før jeg har dandert ferdig min ene.

Her er det ei halv med tartarsaus fra dagen vi hadde fish&chips og ei halv med pesto.

 

Tartarsaus får følge av røkt ørret og fermentert rødløk.

Pestoen toppes med leverpostei med bacon og fermentert rødbeter/reddik.

 

Det var ikke utedag i går, det regnet.

Utedag blir det ikke i dag heller, 2 grader.

I går brukte jeg mye tid på middagen.

Butter chicken

Jeg leste ut denne fantastiske krimboken.

Den er litt vond, men tåler du litt, anbefaler jeg den varmt.

Jeg skal skrive omtale nå.

 

Jeg har begynt på genser nummer to, 1 år og må skjerpe meg så jeg blir ferdig mens den passer.

 

Disse to kokebøkene fikk jeg som Leseeksemplarer i dag.

De er allerede bladd igjennom for første gang.

Oppskrifter herfra vil jeg bruke til 17. mai tapasen min, sammen med oppskrifter fra klippfiskboken.

Jeg må derfor bruke tid på å sette sammen en plan for hvilke retter jeg skal lage og skrive handleliste.

 

 

Disse kom også i dag.

Krimboken til venstre skal jeg begynne på når jeg er ferdig med de jeg leser må. Keegan skal få være med meg i senga.

Jeg har likt godt bøkene hun har skrevet.

 

 

Tommy Roos har jeg hatt med meg i senga to kvelder, men den liker jeg då godt at jeg bare må lese den ut.

Søstre i solnedgang har jeg akkurat begynt på.

Den blir nok vond å lese så det blir en daglesebok.

 

 

I dag blir der jordskokksuppe med kikerter fra Christer redder hverdagen.

Og tenk, kjøleskapet er ferdig vasket.

Gjøremålsliste:

Trekke på senger, det blir i dag.

Så skal vinduene vaskes, i morgen?

Deretter må trapper og kjellerbad få en vask.

Når der blir, det aner jeg ikke.

Vinduene bør jeg ta før jeg får tapasgjester 17. mai.

 

Hvor gubben er hen?

Reprise fra i går.

Slik blir min dag.

I dag.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg