Når jeg er i det humøret

 

 

Noen ganger er jeg nedstemt

Når jeg er i det humøret, har jeg null tiltakslyst

Til og med gubben har skjønt at noen tale om positiv tenking, nei det bør han unngå

Best å la det forbigå i stillhet

Ja, for jeg er en person som svinger høyt og lavt.

Både fysisk og følelsesmessig.

Når jeg er litt nede i humør, da orker jeg ikke ta fatt på kjedelige oppgaver som husarbeid.

Og ja, jeg vet at å gjøre noe, kan hjelpe.

Men jeg må få velge selv, det jeg føler er overkommelig, akkurat der og da.

Ikke er jeg snill med de som prøver å hjelpe med gode råd og støtte heller.

Jeg vil bare være i fred med meg selv.

 

Kom gjerne på besøk.

Jeg drikker kaffe og skravler, men jeg orker bare ikke å ta fatt på noen oppgaver som vanligvis kjeder meg.

Jeg har mye i huset her jeg må rydde opp i.

Første prosjekt er gamle sko som aldri blir brukt.

Jeg kjøper ikke mange par sko.

i fjor kjøpte jeg to par scetchers eller var det året før?

Og et par blå sandaler, er vel tre år siden.

Men jeg kaster jo ikke de gamle, så jeg må rydde opp.

Jeg skal kjøpe meg nye i år.

Jeg vil ha nye sandaler, hvite og sorte, gjerne scetchers det også.

Finsko kjøper jeg ikke lenger.

Jeg orker ikke gå i de.

 

Men om du har få sko eller mange sko, for meg er ikke det poenget.

Det viktige er at du tar hensyn til deg selv, når du har behov for det.

Gjør det som du kjenner gjør deg godt.

Til og med om det er ingenting.

Ha ikke skyldfølelse, for at du ikke orker å styre på.

Kanskje greier du å gjøre bittelitt.

Å gjøre litt er nemlig oppmuntrende, for da er man i gang.

Det skal jeg gjøre med skoryddingen min.

Jeg skal åpne skapet og ta ut noen.

For da er jeg i gang.

Nå, mener du?

Nei aldri i verden

Med verdens beste samvittighet, gjør jeg ingenting.

I dag

 

Ps. Dette var en annen dag 😍

Jeg har arbeidslyst

Og humøret er bra

Og det går mot vår

Hurra

Slik kan dagene variere

Er det mørkt en dag, kan det lette neste dag

Er ikke det fint?

I dag

2 kommentarer
    1. Det er veldig, veldig fint innlegg. Har landa litt mer på det du beskriv her, før brukte jeg pisken og om ikke anna ble de veldig mye dårlig samvittighet. Det har en ikke bruk for.
      Sønnen sier forresten at en ikke snakke så mye om det en vil få til, slikt som betyr, for en punkterer på en måte handlinga. På et vis tror jeg han er inne på noe.
      Ha en fin lørdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg