Her i huset, er ikke noe som hos andre

Nå er julestria startet for fullt her i huset.

Gubben har jo stukket av igjen.

Er det noen som roper hjelp, ja da er han ute av dørene før jeg står opp.

Jeg sov til 9.30 og siden jeg var litt grinete i går, turde han sikkert ikke vekke meg.

Stakkarn måtte spise frokost alene.

Min mor syntes litt synd i han, sa hun en gang.

Hun syntes han ble så herset med (dialekt for mast og kjeftet på)

Han ble sikkert også det, hun Hyacinth har aldri vært en stille mus og kan bli litt lettere irritabel på sin Richard.

Men da hevet svigermor stemmen, hun som aldri noensinne blandet seg inn i noe hun ikke hadde noe med.

Ingen kan herse med han, hørte jeg.

Ganske så høyt og tydelig.

Han gjør ingenting han selv ikke har bestemt seg for.

Jeg vet ikke om hun refererte til da han som gutt, stod rett opp og ned i åkeren i to timer.

Han hadde fått beskjed fra far om å luke, men det var en ordre han ikke fulgte.

Så heldigvis var hun ganske så trygg på at gubben hadde det bra.

 

Men i dag stakk han av igjen.

Heldigvis etter å ha satt på kaffe først.

Fadesen fra i går, ville vi ikke ha opp igjen.

Det begynte så bra, men…..

Julevasken må jeg nok ta alene.

Nå vet jeg at de fleste har ferdig pyntet julehus.

Slik er det jo ikke her.

Det heter jo at jula varer helt til påske.

Her i huset har påska vart helt til jul.

 

Her i huset er jo ikke noe som hos andre vettuge folk.

På bildet ser dere påskepynten min.

Den eneste av sitt slag.

Påsken kom og gikk likevel, selv med minimalistisk pynting.

Hvis jeg nå bytter den ut med et par nisser, blir det jul.

Juleblomst har jeg kjøpt.

Jeg er så glad i disse hvite asaleane.

Jeg underdriver vel litt, jeg må nok pynte litt mer.

Men juletre er det ikke sikkert det blir.

Han som poengterte at juletre måtte vi ha, han stikker av nemlig.

Men han har booket seg inn til middag både lille julaften og 1. juledag, så vi får se hva som skjer.

Lurt å bestille middag hos mor og far, for da slipper han å tenke på å handle selv.

Er nok en baktanke der, går jeg ut fra.

Men vi setter pris på det vi “gamlinger”.

Julevasken ja, nå glemte jeg den

Nå er det jo sånn at til jul i fjor, fikk jeg et lite vidunder i hus.

Ja, faktisk en tjener det også.

Og jeg er ikke sponset for å skryte av den.

Jeg satte på mopp, fylte på vann, bar den på vaskerommet, trykte på clean.

Så lagde jeg meg frokost.

 

 

Før

 

Vi har kasse til katten der for vi synes det er bedre hun går på do der istedetfor i blomsterbedet til naboen.

Og hun roter litt Tutta, jeg har ikke fått dressert henne helt.

Hun er like lite lydig som gubben er.

Ikke kan jeg heve stemmen heller til henne.

Nei, når hun blir snakket til, da er det med sånn dille,dulle, babystemme.

Næmmen, tittel du dæl du da tuppelutta, åh, søt ja, kurr kurr

Merkelige greier.

Kjøleskapet derimot, det kjefter jeg på.

Det begynner å pipe hvis døra står oppe.

Da blir jeg irritert og da får den høre det.

Du ser da vel for pokkern at jeg ikke er ferdig enda, smeller jeg i.

Men den hører ikke på meg den heller.

Det er derfor jeg tror det må være en mann inni der.

Han som sitter og lager isbiter og bråker noe innmari innimellom.

 

Nå.

Alle slike store interiørblogger har jo før og nå bilder.

 

Jeg hentet den fra vaskerommet og bar den til badet.

Klikket clean og gikk og satte meg og spiste frokost.

Nå har den vasket fra seg, lett etter dockingstasjon uten å finne den(høye dørstokker)

Jeg må vel derfor snart reise meg opp og flytte den ut på gangen.

Der må jeg nok flytte unna en stol.

Huff hvor slitsomt det er med julevask.

Jeg tror jeg må sette meg ned og lese litt.

I dag

 

 

HALLO. JEG HAR AKKURAT VASKET JEG

 

 

 

2 kommentarer
    1. Måtte le av det siste bilde. Så typisk. Likte de påskeharene dine. Jeg har en liten påskehare som også får være framme i jula! Nyt kvelden. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg