Misunnelse kjenner du på det av og til

 

Misunnelse

kjenner du på det av og til

Tenker du at sånn vil jeg også ha det

Stikker deg det i hjertet

Tenker du at hvorfor kan ikke jeg være sånn

Hvorfor har ikke jeg råd til dette

Hvorfor skal denne få til alt, mens jeg mislykkes

Det er urettferdig

De fortjener det ikke

De får alt opp i hendene, hva forstår vel de

Dette mennesket får jo til alt

Hvor tar det motet fra

Stikker nesen sin frem overalt

Hva tror denne at den er

Her strever jeg hele dagen, så seiler denne opp forbi meg

Har du sånne tanker

Det har jeg

Sitter det en på skulderen din og hvisker deg inn i øret

Dumme nedbrytende tanker

 

Hva gjør du da

Jo be denne komme seg ned fra skulderen din

Be den gå på bålet og brenne opp

Ja, for du har ikke bruk for den

Den gagner deg ikke

Du vil ikke få noe mer av å misunne det andre har

Det vil ikke hjelpe deg

Det bare drar deg ned i maktesløsheten

Det drar ut kraften fra deg, tramper på skapelseskraften

Du skal nemlig benytte deg av verdens enkleste knep

 

Det er å unne alle andre mennesker all den lykke de kan få

Det er på den måten du selv kan få mer på

Det er slik du selv kan lykkes

Ha fokus på det du greier

Fremelsk det du er god til

Vær glad, vis glede, til alle som det går godt

Da vil kroppen din sette i gang gode kjemiske prosesser

Du vil kunne hente frem mer av det du selv er god til

Ha fokuset på at der fremme venter det gode på deg også

Der fremme er det som er beregnet for deg

Men du må gå mot dit, strekke deg, arbeide hardt

Se for deg de du misunner stå foran deg

Se dere stå der sammen

I glede og harmoni og takknemlighet

Takk dem for det de har lært deg om å ha fokus på egen skapelseskraft

I dag

 

4 kommentarer
    1. Prøvde å sende en kommentar i stad..men tror ikke den kom igjennom så prøver igjen 🙂 Helt ærlig tror jeg aldri jeg har kjent på misunnelse ! Skulle selvsagt ØNSKE jeg var frisk og slikt, men misunner ikke dem som er det ! Aldri vært opptatt av “fine ting”..men nå har jeg mulighet til å kjøpe det jeg ønsker meg og vel så det ! Allerede som barn var jeg sånn at jeg syns det var spennende med di som var populære og hadde klær av siste mote.. men selv da var jeg fornøyd med den jeg var.. Så jeg så mer på dem som tilsynelatende “hadde alt” som inspirerende tror jeg 🙂
      Klem til deg <3

      1. Det er fantastisk 🙂 Og jeg tror egentlig ikke det har med om man har mye fra før eller ei. Og å ønske seg friskere, gjør vi jo alle som strever litt ja:) For meg stikker det av og til når noen tør noe jeg selv holder tilbake. Men heldigvis ser jeg jo at det har bare med meg selv å gjøre. Men mange er veldig misunnelig på andre, det er dumt, for de ødelegger bare for seg selv 🙂

    2. Jeg tror ikke jeg er så veldig misunnelig egentlig. Det er ting jeg bekymrer meg for, fordi jeg ikke KAN, men jeg er ikke misunnelig på noen andre. Bare tenker at jeg må lære meg å slappe av litt mer, selv, i forhold til en del jobb-greier..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg