Min lille klode snurrer

 

Min lille klode snurrer

Og jeg snurrer med den

Alene på min lille klode

De andre er sammen på sin

Jeg har min lille alene

Det er ihvertfall sånn det ofte kjennes ut

Jeg ser og hører de, men klarer ikke å nå de

Men det er ikke meningen heller

Jeg skal surre rundt her for meg selv

Ikke alle passer inn sammen med alle

Da er det fint å finne sin egen lille

Der man senker skuldrene og er seg selv

Slik må det bli når en velger andre veier enn alle andre

Når man betrakter, men er ute av stand til å forstå

Når man tenker så annerledes

 

Men av og til er jeg på besøk

Og noen ganger har jeg selv besøk

Besøk av de som er likedan

Som en senker skuldrene sammen med

Der man tør å la rustningen falle

Der man tør å vise seg frem

Være sårbar og ekte, uten fasader og veie sine ord før man snakker

Der man føler seg verdifull, akkurat som en er

Ja, for alle er vi jo det

Vi er alle stjerner som lyser

Alle bærer vi flammen av lyset

Vi er mennesker, vi lever, vi tenker, vi er

Vi er akkurat slik vi skal være

Unike, ulike

Derfor seiler jeg avgårde på min lille klode

Til tider alene

Til tider i møte med andre

Det er fint

I dag

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg