Man kan ikke leve livet sitt etter hva andre mener

Tenker du noen gang over om du er deg selv.

Om du er den du egentlig er inni deg?

Om du gjør det du trives best med?

Der du får brukt alle dine gode egenskaper?

 

Og da spør jeg også, ser du hva du er god til?

Eller ser du kun det du ikke mestrer?

 

Bestemmer du over deg selv eller dilter du etter andre og lar de styre deg?

Har du egne meninger eller er du enig med den du snakker med, som du kanskje mener er flinkere enn deg?

Tør du å si noen imot?

Hvis du vil ha det godt i livet, er det fint å kunne slutte fred med seg selv.

Ikke streve etter å være kopi av noen, men senke kravene og bare være den man er.

Kanskje vil du møte motbør, ikke alle liker at man plutselig endrer seg.

Da blir de lett usikker selv og blir urolig og kritikken kommer.

 

Men man kan ikke leve livet sitt etter hva andre mener.

Det er nemlig helt umulig for man klarer ikke å gjøre alle fornøyd.

Noen vil klage uansett.

Så lenge man ikke skader andre, må man få være som en er.

Jeg har aldri hatt det så godt som etter at jeg skjønte at jeg ikke kan gjøre alle til lags.

Jeg anbefaler det gjerne.

De som ikke vil ha deg som du er, de kan gå.

Vær deg selv du.

I dag

2 kommentarer
    1. Fint innlegg 🙂 Jeg liker å ha mange mennesker i livet mitt, gode mennesker, koselige og spennende. Men jeg har ikke plass til alle, og ikke alle har plass til meg. Da må jeg noen ganger la noen gå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg