“Lyst på noe godt”-snurr

 

 

 

 

Søndag ble jeg helt desperat etter noe godt

Kakesulten rett og slett.

Jeg endevendte hjernen min for å finne ut hva jeg skulle lage.

Hadde litt lyst på rullekake men nei det gadd jeg ikke lage, enda det er superenkelt.

Rullekake, på 10 min

Så husket jeg at jeg hadde butterdeig igjen fra da jeg lagde butterdeigsruller med laks.

Butterdeigsruller med røykalaks

Jeg hadde mandler, eple og vaniljekrem og melis.

Raskere enn lynet kom platene ut av fryseren og på benken til 10 min tining.

Tre never mandler ble hakket med stavmikser.

2 epler renset og raspet

Blandet med ca 1 dl melis( kunne vært litt mer kanskje)

 

Butterdeig kjevles ut

Smør på vaniljekrem. (Ikke hele pakken som jeg gjorde, altfor mye)

Smør utover fyllet.

 

Ikke føl at du må bruke opp hele pakken slik fruen gjorde, for det ble jo altfor mye

 

 

Kvevle ut på bakepapir, for da kan du rulle ved hjelp av papiret.

Rull sammen fra langsidene.

Enda en tabbe fra meg. Jeg rullet fra kortsiden og de ble altfor store.

 

 

Legges flate på bakepapiret.

Stekes 200 grader 15~20 min

Vent til de avkjøles litt(hvis du greier)

Jeg hadde en rest vaniljeis også.

Nam

 

 

Nå når jeg skulle blogge husket jeg at vi spiste jo bare en hver.

Jeg jogget ut på kjøkkenet.

Nam de er fortsatt gode.

Kunne vært litt søtere men siden sukker er usunt, er det vel bare bra.

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg