Lurer på hva galt jeg har gjort

 

Her går dagene sin skeive gang, mens vi venter på å dra på langtur.

I dag tok jeg meg på tak og bestemte meg for å skrive ut alt som hørte med til reisen.

Og glad er jeg for at jeg gjorde det, for i det jeg skulle starte pc-en begynte den å oppdatere seg.

Det tok kjempelang tid.

Funderer på om jeg kan ha trykket på ett eller annet, start på ny eller noe.

Når jeg endelig kom meg innpå, var skrivebordet rensket for alle bilder.

Og når jeg åpner picasa, er det null bilder der, noe som får meg ut i panikk.

Men den begynner å laste ned bilder, og det står og går og går, så om alle er der vet jeg ikke.

 

Det jeg vet er at man skal være forsiktig med å ønske seg ting.

Jeg har jo lenge lurt på hvordan jeg skal få synkronisert de bildene og få slettet alt jeg ikke skal ha.

Vel, vel

Nå kommer de ned uten noe form for album, så da er det bare å starte med å lage system.

Er sikkert bare 30 gb med bilder, så det er fort gjort.

Eller nei, det er det ikke.

Først må jeg se om jeg får ned alle, mest spent på det.

Så får jeg ta meg på tak til våren en gang.

Det blir ihvertfall ikke nå, det skal være helt sikkert.

Tenk hadde jeg begynt dagen før, da hadde jeg stresset da.

Men nå er det i boks og jeg kan slappe av.

 

I går var vi på Moa en tur, utenfor Ålesund.

Der fikk vi kjøpt noen nye klær.

Noen topper og et par cardigan til meg.

T-skjorter til gubben, som bar over seg, for han hadde jo ikke bruk for det, kan du skjønne.

Men så deilig å pakke når man får meg litt nye klær synes jeg.

Vi kjøpte med oss sushi hjem.

Kos etter slitsom handletur.

Jeg sovnet faktisk på vei hjem.

Formen er ikke på topp nei.

 

Fersk fisk fikk jeg kjøpt, så nå skal vi ha blandaball.

Det er bare så godt og så enkelt.

Jeg lagde de på ca 10 min, og så får de stå og trekke sammen med poteter, ca en time

Først rasper jeg potet og løk i foodprocessor.

Tar det ut, maler så fisk og salt og pepper, før jeg blander alt noen minutter

Kålrotstappe har jeg fra lørdag, så det er bare igjen å steke bacon.

Middag til flere dager.

 

 

Nå er alle billetter skrevet ut og lagret.

Kontrollfreaken er fornøyd.

Tog, hotell Oslo, flybilletter, hotell Sydney, billetter operahuset og så cruiset.

 

 

Til og med bøkene er plukket ut

Jeg greide å plukke ut et par til fra stabelen.

Til og med jeg greier å forstå at vi har med altfor mange bøker.

Men jeg greier ikke å plukke ut flere, derfor får alle disse bli med.

Det er jo lang reise, både med tog og fly, gud bedre hvis vi går tom for lesestopp.

Mange deilige sjødager med bare avslapping er det også.

Vi skal jo være borte nesten fire uker.

Men utenom bildene som fortsatt lastes ned, er det en forholdsvis rolig dag i heimen

I dag

4 kommentarer
    1. kjekt med ny garderobe ja helt klart,og godt åå få lastet ned og printet ut alt en trenger ,kjedelig når ting går tregt ,men forhåpentligvis går det bra til slutt ,middagen ser god ut den selv om jeg ikke liker blandaball og jeg har prøvd både to og tre ganger :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg