Litt på skakke i dag

I dag er en dag jeg ikke helt vet hva jeg skal skrive om.

Jeg er litt på skakke, slik som denne blomsten.

Litt molefonken, litt tung i humør.

Ikke har noe skjedd meg, jeg har det godt, det er bare en slik dag du vet.

En dag en må la timene gå og skape dagen så god som mulig.

 

Og det greier jeg å få til.

Det har vært restespising hele uka.

Herlighet for et sirkus, tabbesirkus

Mye mat igjen etter tapas, men alt er nå spist.

Jeg hadde grillspyd av kylling.

Da surret jeg vårløk, chili, hvitløk og asparges.

Jeg brukte resten av pastaen i dette glasset så nå er det borte fra skuffen.

 

Pasta kokt. Saus lagd. Kyllingen has i til slutt.

 

Det ble godt.

 

 

Jeg har lest ut denne og den venter på omtale.

 

I går var det kyllingvingene og kjøttbollene som forsvant.

 

Og i dag leste jeg ut denne,  så etterhvert skal også den få omtale.

Det ble noen tårer.

Utsikten min, men fra den andre siden av fjorden.

Fra fjordmunningen. Dette er et fredet våtmarksområde.

Det jeg hadde igjen å bruke, var noe velsmakende, men noe mange ville kastet.

Kraften etter koking av klippfisk.

Den brukte jeg i sausen til fiskebollene og det ble sykt godt.

Jeg har enda et par dl og det hadde jeg i fryseren til jeg skal ha mer saus på fisk.

 

Jeg har to bøker øverst i lesekøen.

Ingen av de var med i lesestabelen for mai.

Lesestabel mai 24, tema nyheter

Denne gangen har flere fått komme foran.

Stabelen er for å inspirere meg men av og til føler jeg for å lese noe annet istedetfor.

 

Denne kom i går.

Detbutboken til Elisabeth Strout.

Jeg er så glad i bøkene hennes og denne vil jeg lese i kveld.

Det er jo så nydelig at vi sitter ute fra morgen til kveld.

Slik jobber jeg aktivt for å skape dagen god.

Slike dager tar jeg fri fra annet Lillasjelarbeid.

Jeg kobler meg ikke på andres energier for å skrive til dem, når jeg er litt nede i frekvens.

Derfor hender det at noen må vente på ordene sine.

Det har alle forståelse for.

Slik er dagen min.

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg