Legen kommer hjem til meg

 

Legen kommer hjem til meg.

Ja, nå, om noen minutter.

Neida, jeg er ikke så reisesyk.

Det er bare kontroll.

Likevel kommer han.

Ikke har jeg dusjet og ikke spist frokost.

 

Men jeg har kokt kaffe.

Ja du skjønner vel at jeg tuller igjen.

Legen kommer men jeg har telefontime.

Lars Omdal, på.Balderklinikken, ringer meg.

Super ordning.

 

 

Utenom det, skjer det ikke mye hos meg.

Jeg sitter her blant bokstablene mine og prøver å være optimist.

Det klarer jeg sånn noenlunde.

For jeg har det bra her jeg sitter.

Gleder meg til gubben kommer hjem i morgen.

Han er langt borte denne uken, Førde.

Når han kommer hjem i morgen, har han fri til midten av august.

Da blir han borte 12 dager, hjemme ni.

 

 

I dag orket jeg ikke se på gradestokken.

Det er regn og kaldt.

Jeg hentet post, en våt avis og to bøker fra Aschehoug, leseeksemplarer.

Hva hadde jeg vel gjort uten lykkepillene mine?

Heather Morris har jeg lest to av.

Heather Morris, Tatovøren i Auschwitz

Heather Morris, Cilkas reise

Bra bøker, men de må vente til etter ferien.

Jeg har en stor stabel til med årets nyheter, så det blir nok nyheter som tema også i august.

Men jeg har et par stabler jeg må få plass til etterhvert.

Den ene er 2021 bøker jeg ikke nådde å lese i fjor.

Den andre er bøker av mest litt eldre, fra India, Midtøsten, Korea.

Mange spennende bøker jeg gjerne vil lese.

Mange av de er pocket, så er mulig jeg må dele de opp.

Jeg skal ha pocket igjen i november, når vi skal til Karibien.

Bøker og reiser, mine to lidenskaper.

Lucky me som har begge deler.

Takknemligheten er stor, for jeg har erfart at det er slett ikke norn selvfølge, å være så heldig.

I dag

4 kommentarer

Siste innlegg