La hjertet lede vei- Det tar sjelden feil

Så er jeg tilbake på plass i heimen.

Saltkjøtt er satt på kok.

Det var visst en som hadde savnet fruens middager.

I morgen stikker han av igjen.

Vel, klokken er bare 13.00 men allerede er han borte for å hjelpe med noe.

Og jeg hørte vel ett eller annet om en båt som skal på land i ettermiddag så det er best jeg får middagen ferdig så vi kan spise mellom oppgavene.

Selv har jeg en dag foran tv, måtte oppdatere meg om hva Jørgen valgte i Jakten på kjærligheten.

Han bor jo like borti gata her.

 

 

Så nå daler jeg ned her litt.

Det er her hjertet mitt er.

Men…..

For meg er det å følge min indre stemme, blitt det viktigste jeg gjør.

 

Noen minner har jeg med meg.

En kopp til teen min. Jeg har fra før en gul. Hver gang jeg drikker av den minner det meg om Arthur Findlay. Dette er egentlig ikke min grønnfarge, men noen ganger vet man ikke helt hva man trenger,  så kanskje er dette en energi jeg har behov for.

 

Noen steiner ble det også. Den lille piken inni meg liker fortsatt å samle på fine ting. Det er en fin øvelse å gå blant utvalget av steiner og krystaller og se hvem du blir dratt mot.

 

Og så er jeg tilbake til bøkene mine.

Selv om leseplanene de siste månedene har gått litt skeis. Det ble jo ikke lest noe denne uken og i postkassa dukker det opp nyheter som presser seg foran de andre, slik som Din Vilma. Jeg er nemlig svært glad i Vilma.

Denne lå og ventet på meg når jeg kom hjem.

Som dere ser, legger den seg til rette på toppen.

Det er da jeg må ta på meg den litt strenge stemmen.

Jeg sier: Ja jeg er glad for å se deg og du skal bli lest snart, men de to under deg, er allerede halvlest, og jeg liker begge godt, derfor skal jeg lese de ut først, men går det etter plan, kan jeg åpne deg i morgen.

Så nå blir det meg og bøkene nesten 14 dager, med et lite besøk av gubben neste helg.

Etter det, har vi litt over tre uker, på tur.

Fikk en litt spennende invitasjon nå før helga som gjør at vi kanskje må kjøre til storbyen en dag tidligere.

Håper det blir noe av.

Dere skal få høre så snart jeg vet mer.

Nå skal jeg sløve litt mer foran tv.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg