Kjøp og selg brukte bøker, veldig enkelt

 

Jeg har nettopp lest  min tredje Jodi Picoult bok, Hjertets valg.

Jodi Picoult, Hjertets valg

Jodi Picoult, Historiefortelleren

Jodi Picoult, Det store i det lille

Picoult seilte med det rett opp på favorittlista mi av forfattere.

I det jeg la ut omtalen i bokgruppene, fikk jeg tips til andre bøker hun har skrevet som jeg ikke har.

Jeg har to igjen i hylla, Ensom ulv og Elleve minutter.

De kjøpte jeg for kr 250,- for tre hos Platekompaniet.

Men noen av bøkene hun har gitt ut, er ikke lenger i salg.

Det var da jeg søkte på Bookis.com

https://bookis.com/

Der fant jeg to av bøkene.

Bookis er veldig enkel å bruke.

Du søker først opp tittel og sender forespørsel.

Da får du en sånn bekreftelse:

 

Forespørsel sendt!

Dette er en bekreftelse på at din forespørsel på boken “Min datter tro” ble sendt.

Nå er det opp til selger å svare deg. Normal svartid er innen én time, men selger har 7 dager til å svare deg før forespørselen utløper. I tiden frem til forespørsel er besvart kan du velge å stoppe din forespørsel. 9 av 10 forespørsler på Bookis blir normalt besvart og godtatt innen noen timer. Les mer

Dersom du opplever at noen selgere ikke responderer, ta gjerne kontakt med vår kundeservice så skal vi forsøke å hjelpe deg med å få fart på prosessen.

Det meste kan løses med å snakke direkte med selger. Hvis du ønsker å snakke med selgeren, send en melding via chatten.

Chat med selger

Har du blitt kjent med vår nye leveringsmåte Hjemlevering? ✨

Hvis du velger å kjøpe av selger med Hjemlevering vil du gjøre unna betaling direkte, og du får boken levert til dørmatten eller i postkassen din. Dersom det er du selv som selger bøker, kan du sende bøker rett fra din egen dørmatte eller postkasse. Enklere blir det ikke å kjøpe og selge bøker!

 

Når så selger har fått forespørselen og godkjent får du svar:

 

Din forespørsel etter “Min datter tro” ble godtatt! Her er din kvittering.

Selgeren sender boken 29.06.2020. Forventet levering er 3-4 virkedager etter sending.

Hvis din ordre ikke blir levert som forventet, vennligst kontakt selger for å avklare om boken ble sendt slik som bestilt. Dersom noe ikke kan løses mellom dere, kan vi alltid være behjelpelig med vår kundeservice.

Chat med selger

Ordredetaljer 5ef87d34d938982ceeab9662

 

Dato: Sun Jun 28 2020 11:21:24
Leveringsmåte: Helthjem
Leveres til: Mariann Tokle
Leveringsadresse:

 

For min datter tro, betalte jeg kr 75,- for boken, pluss 49,- i porto og kr 19.- i plattformgebyr, tilsammen kr 136,-

Jeg bestilte også Min søsters vokter og den betalte jeg kr 40,- for pluss porto og avgift.

Dette var i går og i dag fikk jeg melding om at den første er på vei allerede.

Du får sms når den er sendt og når den er levert.

Enklere enn dette kan det vel ikke gjøres? Ved å bruke bookis kan du kjøpe brukte bøker til en billig penge uten å røre deg fra godstolen annet enn å hente posten i postkassa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Søndag la jeg inn forespørsel. I dag onsdag 08.00 tikket det inn melding om at den lå i postkassa. Den andre er også på vei.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Den tredje boken, Den enkle sannhet bestilte jeg på Bokloftet til kr 80,- Der kommer faktura og med frakt i tillegg.

http://www.bokloftet.no/

Da er tre nye PIcoultbøker på vei til meg og jeg gleder meg.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg