Kikerter sa stemmen, ja og litt grønnkål, og lammelårsrester og litt til

 

Det er ikke hver dag jeg gidder styre med middag.

I dag brukte jeg vel 10 min.

Plutselig sa den matstemmen inni meg, den dere vet som ville ha grønnkål på pizzaen.

Ja, den fikk det som den ba om.

Pizza i airfryer, her må det justeres

Denne dagen sa den kikerter.

Nå vil jeg ha noe bønner og erter, sa den.

Jeg lystrer jo jeg og en pakke kikerter, ferdig kokte, økologiske til og med, fra Rema, fikk se lyset igjen etter å ha vært innestengt i skuffen i månedsvis.

Jeg har funnet frem noen som skal vannes og kokes også, de skal i suppe senere i uken.

 

 

Hva fant jeg i fryseren, jo noen kjøttbiter, viste seg å være rester av lammelår.

Der var også en liten boks ostesaus som jeg hadde for mye av, når jeg lagde lasagne for en tid tilbake.

 

 

 

Jeg tok frem tuppervareforma og lempet oppi.

3 skivede poteter, 2 champignon, 1/2 rødløk(hvorfor en halv, jo fordi det var en halv som lå der i skuffen), 2 fedd hvitløk, 1 chili, litt grønnkål. Blander det sammen med sausen og litt fløte og slenger det i ovnen på 180 grader.

 

 

Nesten ikke oppvask.

 

Så hvor lenge står det i ovnen? 10 min? Da kommer sønnen. Formel 1 vettu. Å ja, hvor lenge varer det. 2 timer, men de har ikke begynt enda. Å nei, da så. Skrur ned ovnen jeg til 100 grader. 2 timer senere, skrur jeg den opp igjen til 180 og lar den stå 30 min.

Tok litt tid før poteten var ferdig.

 

Innmari godt om jeg må få si det selv. Nam. Jeg har rester også. Heldig jeg.

Kast alt i en form-middager er supert.

Bruk opp det du har liggende. Ikke kast mat.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg