Julenissen kom for tidlig


Nå er det jul igjen.

Ja, jeg trodde det var julenissen.

Men neida, jeg fikk ikke fersket han på vei ned pipa.

Det var bare Edvard feier som var på jobb.

Siste dag på diett igjen.

Runde 11 snart ferdig.

Og igjen tenker jeg på faren med å spise for lite.

Jeg merker at jeg blir nedstemt når jeg er sulten.

Og jeg blir mer og mer overbevist om hvor viktig det er å spise nok mat og riktig mat.

Vi ser jo hele tiden de som blir innlagt på sykehjem, at de kvikner til når de får regelmessig mat.

I dag har jeg jobbet i små porsjoner med å forberede tapas i morgen.

Og jeg merker godt at jeg blir fort sliten, så jeg må bare være forsiktig disse diettperiodene.

Men reker til rekecoctail er klar.

Jeg har til og med fjernet tarmen slik man gjør på  scampi.

De burde nok vært renset samme dag, men jeg må bare gjøre unna det jeg kan.

Vi var så heldig at vi fikk rabarbra.

Nå er den sukret og klar til koking.

Jeg skal koke den sammen med jordbær og servere med krokanis.

Og dette blir vel den største fristelsen i dag.

Men også den største gleden i morgen, nystekt brød til frokost.

 

Klippfisken la jeg i vann i går kveld.

Kylling marineres, klar for spyd. De tror jeg jeg steker enten i AirFryer eller stekeovnen, sammen med kjøttboller.

Keftas

 

Kjøttbollene er fra Jamillas marokkanske mat.

Leseeksemplarer i dette innlegget.

Chili/hvitløksmajones til rekecoctail og rømmedressing til kyllingvinger.

Og hva jeg skal spise i dag?

Jo, litt frukt, kjøleskapsgrøt (som jeg ikke vet om jeg orker, for det er kokosmelk i den og det byr meg mer og mer imot) og Grønnsaksuppe. Den er innmari god. Jeg kutter salaten som står på menyen og spiser heller suppen to måltider. Har heller litt løk i suppen.

 

Men disse ligger på benken og lukter så godt.

Men det får ikke hjelpe. Det blir først i morgen.

Siste innspurt denne gang. Neste gang tror jeg blir i slutten av juni.

 

Se, stabelen står på skakke.

Det er fordi det har vært ville protester.

Jeg har nemlig latt flere nyankomne bøker få gå foran i køen.

 

Denne blant annet. Det er flere serru og det blir jo ikke populært.

Steinar H. Nygaard, Perfekte forbrytelser finnes ikke

 

Og nå disse to også.

Er det rart det er sirkus i stabelen?

Nye bøker er ofte litt høyrøstede og kjepphøye.

Men jeg snakket til dem med bestemt stemme og sa at dere skal være glad dere får ligge der og inspirere til lesing.

Noen ganger kommer det nye sprettende inn og det må dere bare finne dere i.

 

Og se her.

Gave har jeg også fått i dag.

Kanskje var det julenissen som var her likevel.

Nå har jeg klart det igjen.

Jeg har skapt meg en god dag.

I dag

 

4 kommentarer
    1. Jøss, ja, du skal se julenissen har vært hos deg også! Han var her for et par dager siden… 😉
      Mange glade matbilder her. Jeg bruker kokosmelk i smoothie, og noen ganger lager jeg kakao på kokosmelk. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg