Jeg tror fullt og fast at hvert menneske vi møter, endrer oss

 

Jeg tror fullt og fast at hvert menneske vi møter, endrer oss. Om det er et kort møte eller et livslangt vennskap, blir vi forandret av dem vi treffer i livet, selv om de bare går ved siden av oss en kort stund.

 

Dette er nok et sitat fra en bok jeg har lest.

Og jeg tenkte nok at jeg kom til å huske det når bloggen skulle skrives, men det gjør jeg ikke.

Men ordene er utrolig viktig.

 

Bare i dag har jeg på få timer hatt mange menneskemøter.

Noen er mennesker jeg egentlig kjenner lite, men er likevel svært glad i.

Så har vi familie selvfølgelig, mine aller beste, godeste.

Så har jeg som kunde møtt de som har irritert meg noe inn i granskauen og som sikkert er irritert over meg.

Til de kan jeg si at min tålmodighet er brukt opp og jeg går nå nye veier.

Kanskje er de glad til for å slippe å ha mer med meg å gjøre.

Jeg oppfatter det egentlig sånn, om det er sånn, ja det vet jeg ikke.

Når man føler som kunde at man er til bry, nei, det er ikke hyggelig.

Nå har jeg avbrutt ferien min for å ringe til deg, ja da tolker jeg det slik at det nok har vært en diskusjon om meg i forkant.

 

Så har jeg møtt en lege som tok 15~åringen , med feber, på alvor.

Grundig undersøkte han det meste, tok seg god tid og var veldig hyggelig.

Alle på legesenteret som er så imøtekommende, at det er en fryd.

Jeg har forhåndsstemt og der hadde jeg mange små minuttmøter med fine, blide mennesker.

En av de hadde jeg mye kontakt med før, men nå er vi bare bekjente, men jeg liker personen godt.

 

Jeg har hatt kontakter på nett, men bokvenner og med andre hjertevenner, som bor langt unna.

Og med venner jeg har nær kontakt, i chaten

Jeg har møtt spillvenner, med engelsk som felles språk, folk fra alle verdensdeler.

Ja, for i dagens samfunn møter vi ikke kun mennesker real Life.

Jeg har møtt kjekke kollegaer av min sønn.

Vi var innom apoteket, også der ble vi smilende møtt.

Vi gikk forbi flere bekjente på gaten, der vi ropte hei i forbifarten.

Jeg vinket til bussjåføren, en tidligere kollega og fikk smil og hilsen tilbake.

Og så har jeg sendt fjernhealing til flere, gode tanker sendt, både fjernt og nært.

Det er også energimøter.

 

Dette bare i løpet av få timer.

Vi utveksler ord og blikk og smil, stort sett.

Ja, for det aller meste små, gode energimøter.

Tenk over dine møter.

Hvilke spor setter du etter deg?

Hvordan påvirker du dagen til de du møter?

I dag

 

4 kommentarer
    1. vet du. jeg er helt enig i at man lærer av hverandre. noe sier meg at du vet hva jeg snakker om. Men skal ikke si noe mer 😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg