Jeg tar en fridag

Det høres sikkert tullete ut.

En fridag? Hun?

Sitter hun ikke bare der hele dagen?

Jo, jeg gjør det.

Men jeg jobber faktisk timesvis hver dag.

Det er bare det at man ikke kaller det jobb, for noe av det er ubetalt.

Utenom det, er det faktisk jobb for å holde meg aktiv, selv om jeg er stillesittende.

I går hadde jeg lyst å se the voice, men jeg droppet det for å lese ut boken.

Jeg blir nemlig innimellom utålmodig og vil bli ferdig, når det er 700 tettskrevne sider med mye informasjon.

Jeg leste 350 sider fra Barcelona på 1900~tallet, om arbeiderbevegelsen og kunstnerne, ferdig ved midnatt.

Moro var det at jeg fant bilder jeg hadde tatt av noen av husene som var beskrevet.

Jeg har en lesestabel hver måned, som jeg prøver å komme meg igjennom.

Det skjer sjelden at jeg får lest alle, men det er alltid målet.

 

 

 

Men i dag skal jeg ta fri.

Tror jeg.

Skulle skrevet et par bokomtaler og så skriver jeg jo bloggen.

Men jeg skal kose meg med frokost og tv i dag.

Frokost ja.

I dag var jeg sulten, så sulten at jeg skalv.

Rart hvordan kroppen innstiller seg på det som den forventer.

Jeg er faktisk litt rørt når det begynner å gå opp for meg at jeg har klart det.

Jeg har gjennomført første fasteimiterte uke.

 

Jeg var så spent på forhånd.

Man er så redd for å mislykkes.

De snakket om hodepine, søvnproblemer, sultfølelse og energitap.

Men hos meg gikk det som smurt.

Jeg hadde det enkelt i og med at jeg ikke er i jobb og jeg er alene hjemme.

Jeg jobbet meg bare igjennom rett for rett.

Men jeg kjedet meg.

Jeg ville ikke bruke mye energi, for jeg visste ikke hva kroppen min tålte.

Det tror jeg var riktig.

Jeg prøvde nemlig å se tv første dagen, men kjente stresset økte.

Jeg hadde planer om å gå på butikken i dag, men kjente når jeg stod opp, at det dropper jeg.

Kroppen må ha fortsatt ro.

Jeg var slapp rett og slett.

Man blir jo utladet også, når noe er over.

Så kanskje skal jeg ikke true meg til noe i dag.

Kanskje ikke i morgen heller.

 

 

Nå har jeg spist.

Jeg ser the Voice.

Som vanlig er det noen jeg griner av.

Jeg har bestandig lurt på dette, men tårene renner med det samme enkelte av de, stemmer i de første tonene.

Så sier Josef:

Det er en kombinasjon av alt av frekvenser

Aha, tenker jeg.

Så sier Ina:

Det handler om å fortelle en historie

Så sier Espen:

Åpner nervesenteret vårt og inviterer oss inn.

Ja nettopp slik er det.

Så sitter jeg her og griner da.

Men jeg har det godt.

Gode følelser.

 

Nå skal jeg se litt MasterChef og så krimserien Medium og så lage bacalao.

Og jeg har fyrt opp.

Skremte nesten vettet av katta i dag.

Jeg tok et boblebad før frokost og glemte at katten lå under skapet.

Stakkar hun ble vettskremt så jeg måtte opp av karet og slippe henne ut.

Nå leker hun at hun er oppnedskinnfell.

Vi skal slappe av.

I dag

ps. Ny runde diett i uke 9, tror jeg. Etter en slik runde er det viktig å spise normalt igjen så kroppen får hente seg inn igjen. Det anbefales å ha minst 4 ukers pause.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg