Jeg synes litt synd i trollene jeg

Jeg synes litt synd i trollene jeg.

Ja jeg gjør det.

Disse som bare er nødt inn og kritisere og slenge dritt.

Tenk å gå ned dette behovet inni seg.

Å fortelle andre hvor teit de er, hvor feit de er eller hvor tullete det er det de driver med.

Jeg har vært stort sett forskånet for dem.

Jeg har hatt få troll på besøk på Lillasjel.

Og de som kommer, behandler jeg med respekt så langt jeg får til.

Jeg orker ikke å gå inn i det negative de sender ut.

Og jeg orker ikke la deres ord gå inn, jeg lar de gli forbi og rett i dass.

Ja for det er der det hører hjemme.

 

Men nå har jeg som sagt vært heldig.

Jeg merker jo at de blir mer synlig så snart det er mer aktivitet rundt meg.

Da kryper de frem fra hulene sine i fjellet der de gjemmer seg.

Men mange er ikke så heldig som meg.

De møter de store stygge trollene.

Slik som bloggeren Mamma på hjul.

Hun har als, en kropp som ikke fungerer og hun vet at hennes dager er talte.

Hun er fantastisk med ord og ordene gir henne engasjement.

Hun skriver på pc med øynene.

Hun lar oss ta del i hennes liv, på godt og vondt.

Kan du da skjønne de som bare må slenge skitt til henne.

Hvordan har du det inni deg når det behovet dukker opp?

Huffa meg hvor trist du må være.

Dette er bare et eksempel av mange.

https://mammapaahjul.blogg.no/

 

Nett-trollene er det mange av.

Alle de unge som er så stygge mot hverandre

Bryter hverandre ned psykisk.

Så kan man si at de er ung, de vet ikke bedre.

Men hva da med alle voksne?

De skulle jo visst bedre.

 

Her om dagen hadde jeg en livevideo om fjernhealing.

16000 visninger så jeg ble overveldet.

Men hvorfor må noen da inn og kommentere at dette er bare tull.

Jeg svarte at det har du rett til å mene.

Ja hun har jo det. Jeg respekterer de som ikke tror.

Men hva gjør at du føler at blant 150 fine kommentarer, må du dokumentere for hele verden at du mener dette er tull.

Kan du ikke bare lukke siden og tenke det.

Må du virkelig vise alle din mening.

Ja for husk at alle ser hva du legger ut og jeg tar det ikke bort.

Der vil det stå for evig og alltid.

Eller han som måtte kommentere at jeg er overvektig.

 

Jeg sliter litt med overvekt, og lurte på om du kunne……….neeeeh, glem det du. 😅

 

Selvfølgelig kunne det være at han selv sliter med overvekt men det er nok ikke det han sikker til.

Jeg svarte derfor:

Ja jeg er tjukk.

Og så la jeg ved denne bloggen

Feite kjerring

Ved å svare på denne måten, kan jeg også få vist at hvis han er overvektig, er det ok.

Men hvilke tanker går gjennom hodet ditt i det du er nødt til å være ekkel mot andre.

Det er helt klart at har du det godt med deg selv, vil du ikke ha dette behovet.

Et behov om å føle at man er bedre enn noen.

Det å like inni deg å tråkke på noen, det er jo trist.

Det er enkelte forum på nett der de er direkte stygge med hverandre.

Og jeg greier ikke å forstå hva de håper å få ut av det

Bloggeren Metteask er en av de som får haugevis av stygge kommentarer.

https://metteask.blogg.no/

Og da lurer jeg igjen på hvilke følelser de bærer på som skaper et slikt raseri mot et fremmed menneske.

Det er jo greit nok å være uenig med det hun sier og gjør, det er opp til hver enkelt.

Men hvem har gjort deg til dommer som skal avgjøre hva som er riktig eller galt for henne.

 

Nei jeg kan ikke annet enn å si stakkars dem.

Meg kan de ikke endre, jeg er meg selv uansett.

Den eneste de kan endre er seg selv.

Tror de virkelig at noen hører på dem og gjør som de sier?

Tror de at de møter respekt?

Nei det er det motsatte, vi mister respekt.

Og det de heller ikke er klar over er at det de sender ut, får de tilbake så det smeller etter.

Det som du sender ut i dine energier, det vil andre reagere på og sende tilbake.

Tenk bare på hvis du er sur og grinete en dag.

Jo da møter du også mange andre som er det samme.

 

Da er det opp til deg selv og velge hvilket menneske vil du være?

Vil du virkelig være et troll?

Et troll som ingen liker å være sammen med?

Et troll de snakker om fordi de ser deg på nett hvor negativ og stygg du er mot andre?

Det du sier til andre, tror faktisk hjernen din du sier til deg selv

Det kommer ingenting godt ut av det, du ødelegger din egen personlighet.

Så neste gang du føler for å kritisere noen nedlatende, ta bort fingeren igjen og la heller være.

Diskuterer du et tema med noen, vær saklig, ikke gå til personangrep.

Vær klar over at de som er sårbare kan brytes ned så du ødelegger et liv.

Er det det du ønsker å bidra med i ditt liv?

Er det den personen du mest av alt ønsker å være?

 

Gå heller for det gode.

Har du ikke noe godt å si, trekk deg unna.

Både for min skyld og for din egen.

Husk at det er slike personer vi egentlig ser ned på.

Derfor føler jeg meg litt trist på deres vegne.

I dag

 

Livevideoen min som ble så populær

https://fb.watch/5MtOEANpXD/

 

6 kommentarer
    1. Det er dessverre ikke troll, men helt vanlige mennesker som oppfører seg slemt mot andre. Noen finner glede i å såre andre med vilje, mens noen bare gjør det av tankeløshet. Også de som krenkes krenker ofte andre. Det har jeg sett flere ganger.

      1. Ja du har rett i det. De er vanlige mennesker. 🙂 Det er det som gjør at det er så trist, at så mange vanlige mennesker ikke tenker over hva ordene deres kan gjøre med folk. Samtidig er det nok en lærdom i det å slutte å ta inn over seg andres ord.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg