Jeg spør for en venn

 

Jeg spør for en venn

Det er noe hun lurer fælt på.

Hun er glad i å lese.

Ja, jeg vil gå så langt at jeg vil si hun elsker å lese.

Hun sitter og ser på stabler av bøker hele dagen.

Og hun flytter bøker inn og ut av disse stablene,  samtidig som hun prater med dem.

 

Mai har hun selvfølgelig klart.

Det er bøker i serier hun følger.

Juni har allerede for mange.

Til og med hun skjønner at mer enn 20 når hun ikke å lese.

Hun gruer seg til hun må ta det valget.

Stort sett leser hun 15~17 hver måned, sier hun selv.

 

Juli er pocketbøker og ferie.

Der fyker det bøker inn og ut.

Hun mumler for seg selv, å den skulle jeg lest og den har ventet så lenge og nå må denne få bli med.

August er selvfølgelig nesten i boks.

Det er bøker som ble utgitt i fjor som hun ikke nådde å lese.

September og oktober der har hun det åpent enda, sier hun.

 

Men så kommer det hun gjerne vil spørre om.

Jeg spør derfor for henne.

Er det for tidlig å begynne å plukke ut de bøkene som skal være med på ferie i november?

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg