Jeg spinner mitt nett som en edderkopp

Mange er redd edderkopper

Jeg er ikke det

Ikke i Norge

Jeg ser på edderkoppene hvordan de spinner sine nett

Jeg tenker at jeg er en slik liten edderkopp

 

Jeg spinner også mitt nett

Jeg fyker rundt fra nord til sør

Til ulike steder verden rundt

Jeg knyter en knute for hun som satt og gråt i en park i Puerto Rico

For hjertevennen min på Rhodos

Og sjelevennen i Bergen

 

Jeg spinner en knute i nettet mitt for han som bodde i et skur på Kreta

Og hun som var så sint når hun kom ut av butikken i Chania

Slik spinner jeg meg rundt og rundt så nettet blir større og større

En knute for han som satt på en benk og ropte til meg i Bodø

Og hun som jobbet med gatehunder i Mexico

 

Jeg spinner rundt til kirker som Peterskirken i Roma og Familia Sagrada i Barcelona

Og den lille kirken jeg fant fred i, i Gdansk

Til hun som turde å synge sin egen tekst når vi var på Arthur Findlay college

Og den irske unge jenta som åpnet seg fra en forknytt knopp til den vakreste rose

Knyttet kontakter med gode mennesker, som har fått stor plass i hjertet mitt

Der jeg også spant knuter til to vidunderlige mennesker som altfor tidlig gikk ut av tiden

Slik spinner jeg tråder mellom livene

Energiene er udødelige, de varer evig

 

Snart skal jeg ut på nye reiser

Helt over til den andre siden av kloden

Fjernt er ikke bedre enn nært, hver en tråd, hver en knute, er like viktig

Menneskemøtene er viktige

Et blikk, et smil, noen gode ord

Og glem ikke de gode tankene

Alt du gjør er energi, hver en tanke, hvert et ord

Spinn et nett av godhet og omsorg

I dag

2 kommentarer
    1. ja men noen ganger kan det være vanskelig. for vi er ikke perfekte og vi gjør feil. bare at vi lærer av dem da. men er enig at en bør prøve å gjøre ting med godhet og kjærlighet

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg