Jeg skaper gleder til meg selv på en regnværsdag

 

Det er 13 grader, tåke nesten ned i sjøen og regn i dag.

Derfor blir det en inne-kosedag.

Når jeg er hjemme alene, “bor” jeg nesten på healingrommet.

Jeg rigger meg til med mat og kaffe og bøkene.

 

 

Jeg lagde meg jo en august-lesestabel.

Jeg er en enkel sjel som ikke trenger kun de store gledene.

Så det å lage en sånn stabel både motiverer og gleder meg.

Tv-titting er det ingenting av når jeg er her alene.

Det er mye mer fristende å lese.

I forigårs var jeg i Algerie og Frankrike, I går dro jeg til Danmark.

 

 

Siden det var så morsomt med august-lesestabel, har jeg allerede begynt å planlegge september.

Jeg er ikke ferdig med den.

Det er litt lite krim i denne stabelen foreløpig.

Terapeuten med  Helene Flood, skal inn dit, håper jeg.

Jeg er spent på den.

Solgt til 22 land allerede, men ser likevel litt blandede omtaler.

 

 

Jeg har en del bøker jeg har kjøpt og ikke lest.

Av og til kommer også bokvenner innom, med bøker de har lest, som jeg får arve.

Derfor må jeg også lure inn noe gammelt hver måned.

Skal jo på ny ferie i desember, så da minker det litt.

 

 

Healingrommet mitt er som et sammensurium av mye forskjellig.

Det er ikke stilrent og minimalistisk.

Giraffklokka er jeg glad i.

Den minner meg om ikke å ta alt så høytidelig.

Være litt barnslig og leken.

Nesten  som Lillasjelbildene  jeg tegner.

De er jo også litt barnslige i streken.

Jeg er heldigvis i full gang med å tegne igjen.

De tar tid disse bildene.

Det er litt venting for de som bestiller, men jeg må ha med de elementene som føles riktig.

Da må jeg ha en ro i meg og den roen er nå på plass heldigvis.

Dessuten er jeg ikke helt vant til å jobbe i de energifrekvensene enda, jeg blir sliten, så jeg kan ikke ha for lange økter.

Det håper jeg endrer seg litt, jo mer vant jeg blir til å jobbe på den måten.

Lillasjelord er jo raskere å skrive så jeg er ikke så lenge i energiene! Mens bildene jobber jeg med i dager.

De ligger på et vis og surrer og går inni meg og elementene kommer dalende litt etter litt.

 

 

Drømmefangeren er lagd spesielt til meg, på samme måte som jeg lager tegninger.

De er lagt etter mine energier av ei dame i Danmark.

Lampa tilhørte min tante og den står der for jeg synes det er koselig

 

 

Når jeg pusset opp stua i fjor sommer, tok jeg også skapene hit.

Her har jeg en samling av ting jeg har fått eller kjøpt på reiser.

Mange vil nok si at det er altfor mye dilldall på rommet mitt.

Det bryr jeg meg ikke om, for jeg koser meg her.

Jeg har en skrivepult også.

Den er full av bøker og papirer, så der må jeg rydde en dag.

Men ikke i dag,

Nå er det frokost, kaffe og avslapping før jeg skal tegne.

I ettermiddag skal jeg lese ut Kastanjemannen, for den er gruelig spennende.

Da blir det en koselig dag

I dag

 

2 kommentarer
    1. Høyrest heilt fortreffelig ut,og du har det så koselig ser det ut for.Ja,dette blei ein skikkelig sipadag,og hustre(litt fyr i ovnen i kveld)Eg har malesakene mine framme,og pusler litt med det.Kan ikkje male,men grier og koser meg.Ha ein fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg