Jeg sender gubben på Raumarock

 

I helga som kommer,  blir det rock i fokus på Åndalsnes.

https://www.raumarock.no/

20 års jubileum har de.

Gubben gjør seg klar for å rocke.

Vi var jo på silent disco når vi var på cruise nå nettopp.

Det kan nok hende det våknet opp igjen noen ungdomsceller da.

Ja, ikke med meg, mine er nok gravlagt,  for jeg hadde nok med å se på han.

Han var så engasjert at jeg måtte filme.

Den filmen sjokkerte våre venner så mye at de har vurdert et krisemøte.

Den rolige, sindige karen, tok jo helt av.

En av våre venner innrømte at han hadde sett på opptaket et dusin ganger, for han trodde ikke det han så.

Jeg måtte laste det opp på YouTube,  så dere kunne få se.

 

 

Mange av dere kjenner ikke denne karen jeg er gift med.

Snart har det vært oss to i 44 år.

Når vi møttes var han en mann med få ord.

Nå slår han seg løs med silent disco.

Ja, hadde jeg vært med, ville han nok vært på gulvet, tenker jeg.

 

Men i helga skal han på Raumarock.

Jeg har vært med noen år jeg også, men nå er det lenge siden.

Jeg har falt av lasset litt.

Vi har også vært barnevakt noen år.

Det krever energi å være på rock på kveldstid.

Det er noe han  silent disco- karen har.

Kjerringa har mindre så hun vil sitte hjemme, sammen med katten.

Tutta ville heller ikke på rock, sa hun.

Jeg håper bare inderlig at værgudene spiller på lag.

De har vært i usedvanlig dårlig humør i sommer.

Jeg krysser fingrene

I dag

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg