Jeg sa bestandig gjør ditt beste du, jenta mi, så blir det bra

 

 

Dette er ord tatt ned fra en som har gått bort. Ta kontakt hvis du har noen du ønsker ord fra. Enten på Lillasjel på Facebook eller SMS 9946 7178.

http://Www.facebook.com/lillasjel

 

Jeg sa bestandig gjør ditt beste du, jenta mi, så blir det bra

Det skal jeg prøve å gjøre nå

Selv om dette føles litt unødvendig for jeg er jo hos deg så snart du tenker på meg

Jeg holder rundt deg når du er redd

For du har så mye frykt i deg, jenta mi

Det er ikke noe grunn til at du skal ha det

Du må ut og leve, du som er ung

Frykten stopper deg i å leve livet ditt fullt ut

Kan du ikke se for deg at jeg holder deg i hånda

Kanskje du da blir tryggere så du tør å gjøre det du ønsker

 

Vi hadde det så godt sammen du og jeg

Vi hadde så tette bånd

Vi hadde en egen kontakt

Vi kunne forstå hverandre uten ord

Vi så på hverandre og smilte og da forstod vi hverandre

Og så kom du og klatret opp på fanget mitt, helt til du ble for stor og det ikke var plass lenger

Vi lo godt av det når du prøvde å plassere deg men du var blitt for stor

Da satt du istedet tett inntil meg

 

Husker du når jeg skulle lære deg å strikke

En gang ble du så sint at du kastet strikkingen i gulvet

Du blir så oppgitt når det er noe du ikke får til

Da føler du deg så hjelpesløs

Men det er bare å prøve på igjen, husker du jeg fortalte deg om når jeg var liten

Hvordan jeg lærte å strikke

Det var like vanskelig for meg, fingrene var liksom i veien for meg

Var det skjerf til katta du strikket skal tro den første gangen

Eller var det til en av dukkene dine

 

Ikke tenk på at du ikke kan ha kontakt med meg

Jeg er der uansett, du er ikke til noe plage for meg, tvert om

Jeg er glad for at du tenker på meg, at jeg får være der hos deg

Det skal du være helt trygg på

Det er sånn i denne verden at ja vi går over, vi er uten kropp, men ånden vår er der fortsatt

Legg merke til sommerfuglene rundt deg, jeg liker spesielt de gule

De gule er som solen og du var som en sol for meg

Jeg ønsker så sterkt at du skal se hvor vakker du er, jenta mi

At du ikke skal holde deg så tilbake

Husk at du kan be meg være der når det er noe du er redd for

Vi kan avtale slik at du vet når du kjenner meg

Det er ikke bestandig det kan være sommerfugler

Men jeg liker å stryke deg over håret og av og til kjenner du at det kiler deg

Be meg komme nærmere deg, så vil du kjenne meg mer

Og bli da ikke redd når du merker at jeg er der

For så snart du ber meg trekke meg mer unna så gjør jeg det

Vi kan øve på dette sammen, du og jeg

 

Husker du den lille krakken

Den som du dro med deg overalt for å nå opp

Du var nesten skummel med den krakken for du hadde den med deg overalt

Også dit du ikke hadde lov

Noen ganger ble du så ivrig og strekte deg så langt og så falt du

Og da var du nesten utrøstelig

Det var et lite nederlag for deg

Du tok alle sånne små nederlag så tungt

Kanskje er det det som har fulgt deg opp i voksenalderen

Du er så redd for å trå feil

Det er ikke så farlig som du tror, det vil gå bra skjønner du

Du vakre, lille jenta mi, den beste i verden

Jeg er her hos deg for alltid, når du måtte ønske det

Send meg bare en liten tanke, og jeg er på plass

Snakk gjerne til meg og føl at jeg svarer deg

Kun en liten tanke unna er jeg, til evig tid, du og jeg

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg