Jeg reddet en til i går

 

Jeg reddet en til i går.

Det er jo så gøy. Forundringspakke.

Hadde det ikke vært at jeg må være litt kritisk til hva jeg putter i munnen av fint brød og sukker, skulle jeg reddet mange.

Toogoodtogo

Har du prøvd det?

Det er en app.

 

De som selger mat, butikker, restauranter og bensinstasjoner, har jo oftest igjen varer som ikke tåler lagring.

Disse må kastes.

Istedetfor å kaste, lager de forundringspakker, som du kan kjøpe billig.

Du må reservere den via appen, betale den på forhånd og hente den innen en viss tid.

Det kan være mye i posen eller mindre, dette kommer an på hva de har for øyeblikket.

I går bestilte jeg en pose hos restauranten Tindestua i sentrum av Åndalsnes.

 

Alt dette betalte jeg kr 49,- for.

Wienerbrødet glefset jeg i meg i går etter middag. Det er derfor jeg ikke kan gjøre dette ofte. Kroppen min er ikke glad for at jeg propper i meg søtt, men det er jo godt.  Nå har jeg vært på cruise i 14 dager,  uten å spise et eneste wienerbrød eller muffins, kun 4 croissanter. Det er nesten fælt å se hvordan mange fyller fatene sine med søt bakst til frokost. Det er haug på fatet med sukker. Det kan bare ikke være bra.

 

Til kveldsmat spiste jeg dette smørbrødet og det smakte himmelsk godt.

Så godt at jeg nok kommer innom der for lunsj, når det passer sånn, en dag.

Kan jo kjøpe med meg hjem også.

Den syltede rødløken sammen med den salamien, var en smakseksplosjon. Nydelig.

 

 

croissant spiste jeg til frokost med brie og solbærsyltetøy.

Brie fra eget kjøleskap, den må også reddes, for den er blitt smøremyk.

Solbærsyltetøy som ei venninne har lagd.

Så blir det ciabatta varmet i airfryer til lunsj, for det er ost i den.

Vafler blir dessert etter middag.

Det er mye mat for kr 49,-

 

Last ned og prøv du også.

Bor du i en by med mange butikker og restauranter, kan du leve billig.

Lykke til

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg